Netflix ar urma să raporteze cea mai lentă creștere trimestrială a veniturilor sale, deoarece abonamentele sale susținute de reclame atrag puțini clienți pe piața saturată din SUA, ceea ce ar putea presa compania să reducă cheltuielile pentru conținut în acest an, transmite Reuters.
Pionierul streamingului s-a confruntat cu cheltuielile de consum tensionate, costurile în creștere ale finanțării producției și concurența sporită din partea Disney+ și Amazon Prime, scrie News.ro.
Compania și-a pus speranțele în lansarea nivelului susținut de reclame, dar analiștii spun că nu au văzut o explozie a cererii de abonamente.
Analiștii se așteaptă ca Netflix să fi adăugat 4,5 milioane de abonați în al patrulea trimestru - cea mai mică creștere pentru perioada de vacanță din 2014. În urmă cu un an compania a adăugat 8,3 milioane de abonați.
Planul de abonament de 6,99 dolari pe lună susținut de reclame nu are acces la toate titlurile și nu este suficient de ieftin pentru a câștiga un număr semnificativ de clienți din Statele Unite și Canada, spun analiștii.
”Privind saturația pieței și varietatea de opțiuni diferite disponibile și faptul că prețul nu este neapărat semnificativ sub concurență, există unele provocări în atingerea acelor ținte de abonați”, a spus Jamie Lumley, analist la Third Bridge.
Este posibil ca acest lucru să atragă atenția asupra cheltuielilor agresive ale Netflix pentru conținut, despre care șeful financiar Spencer Neumann a spus în iulie că vor totaliza aproximativ 17 miliarde de dolari anual în următorii doi ani.
”Când datoria era ieftină, puteai să te duci să împrumuți o mulțime de bani și să-i investești în conținut. Având în vedere ratele actuale ale dobânzilor, Netflix va trebui să fie foarte selectivă în privința conținutului aprobat și a modului în care l-ar finanța”, a spus Shahid Khan, partener și șef global de media și divertisment la Arthur D. Little.
CITEȘTE ȘI Alexander Lukașenko a promulgat o lege care legalizează piratarea filmelor și muzicii din ”țările ostile"Spre comparație, rivala Walt Disney se așteaptă să cheltuie pentru conținut în anul fiscal 2023 în intervalul scăzut de 30 de miliarde de dolari, în timp ce Paramount Global proiectează cheltuieli sub 10 miliarde de dolari.
Disney nu defalcă cheltuielile de conținut între streaming și celelalte divizii ale sale.
Netflix a suferit pierderi considerabile de abonați în primele șase luni ale anului 2022, din cauza consecințelor conflictului dintre Rusia și Ucraina și a unei economii slăbite, care a forțat compania să se orienteze către publicitate, într-o mișcare la care s-a opus mult timp.
Compania a revenit la creșterea numărului de abonați în trimestrul al treilea, dar acțiunile sale, preferate de investitori în anii săi de creștere rapidă, au încheiat în continuare anul cu o scădere de peste 50%.
Veniturile companiei sunt de așteptat să fi crescut cu doar 1,7% la 7,84 miliarde de dolari, în trimestrul octombrie-decembrie, potrivit Refinitiv. Aceasta ar fi cea mai scăzută creștere de la listarea pe bursă, în 2002.
”Pe măsură ce creșterea generală a streamingului se atenuează, majoritatea platformelor de streaming mai mature s-au stabilizat și ele”, a spus MoffettNathanson, adăugând că acoperirea Netflix a scăzut cu 2 puncte procentuale în trimestrul respectiv.
Cu toate acestea, unii analiști cred că planul susținut de reclame va da roade pe termen lung, în special pe piețele în curs de dezvoltare, unde puterea de cheltuieli este mai slabă.