Mai multe publicații importante din SUA își unesc forțele în cadrul unui efort de a da în judecată marile companii de inteligență artificială pentru că le-au folosit conținutul pentru a-și antrena modelele generative de inteligență artificială și de a solicita noi reguli care să reglementeze astfel de acțiuni, relatează publicația americană Semafor, citată de Forbes.
Potrivit Semafor, The New York Times, News Corp, Axel Springer, Dotdash Meredith, proprietarul IAC și alții sunt în curs de formare a unei coaliții pentru a se confrunta cu giganți AI precum Google și OpenAI, scrie G4Media.ro.
Raportul îl citează pe directorul general al IAC, Joey Levin, care avertizează că preluarea de către AI a conținutul publicat de marile organizații media ar putea fi „mai profundă” decât teama ca AI să elimine oamenii și să preia controlul asupra lumii.
Se pare că principala preocupare a editorilor este modul în care AI va avea un impact asupra traficului către site-urile lor web din căutările Google, deoarece chatboții AI ar putea pur și simplu să răzuiască acele date de pe paginile lor și să le servească utilizatorului fără atribuire sau link-uri.
Raportul privind eforturile editorilor de a se uni vine la o săptămână după ce președintele IAC, Barry Diller, a avertizat cu privire la impactul „catastrofal” al AI asupra publicațiilor.
La începutul acestei luni, Associated Press a părut să contracareze îngrijorările legate de impactul AI asupra presei, încheind un acord cu OpenAI, creatorul ChatGPT, pentru licențierea unei arhive de știri. Ca parte a acordului, „arhiva de texte” a agenției de știri va fi accesibilă pentru OpenAI, în timp ce AP va beneficia de „expertiza tehnologică și de produs” a companiei de tehnologie. Termenii financiari ai acordului nu au fost făcuți publici.