Grupul de știri Vice Media a anunțat că va desființa câteva sute de locuri de muncă. Axat pe un public tânăr și cunoscut pentru știrile sale îndrăznețe și conținutul social, Vice a fost una dintre stelele în ascensiune ale unei noi generații de media online înainte de a intra în faliment în luna mai, potrivit Le Figaro.
Bruce Dixon, directorul general al grupului, a anunțat o „realiniere strategică”, care „vine cu necesitatea de a ne realinia resursele și de a raționaliza toate operațiunile Vice”, într-o notă, ale cărei copii au fost postate online de mai mulți jurnaliști de la Vice. „Din păcate, acest lucru înseamnă că vom reduce și elimina câteva sute de posturi”, continuă nota citată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dixon a adăugat că „distribuirea conținutului nostru digital în modul în care o făceam înainte” nu mai este „profitabilă”. Pe viitor, compania, care trece la un model de agenție de producție, „va căuta să se asocieze cu companii media consacrate pentru a distribui conținutul [său] digital, inclusiv știri, pe platformele lor”, se mai arată în comunicat. Angajații afectați de disponibilizări vor fi informați la începutul săptămânii viitoare, scrie G4Media.ro.
Este o cădere spectaculoasă pentru companie, care fusese evaluată în 2017 la 5,7 miliarde de dolari, dar care a ajuns să se declare în faliment în luna mai a anului trecut. În iunie, un grup de creditori format din firmele de investiții Fortress Investment Group, Soros Fund Management și Monroe Capital a cumpărat compania pentru 350 de milioane de dolari.
Vice a fost fondată în 1994 ca o revistă canadiană și a devenit un grup media online. Grupul a reprezentat o nouă generație de media online, cu o acoperire și o abordare originale, despre care experții își imaginau că va revoluționa sectorul.
Însă majoritatea site-urilor nu au generat niciodată profiturile pe care investitorii le sperau, pe o piață publicitară dificilă. Încetinirea pieței de publicitate online, înrăutățirea climatului economic și înăsprirea condițiilor de creditare au îngreunat și mai mult situația pentru aceste mijloace de comunicare tinere. O altă emblemă a acestei noi generații, BuzzFeed, a anunțat la sfârșitul lunii aprilie că își închide site-ul BuzzFeed News, ceea ce va duce la 180 de concedieri.