Gigantul francez din domeniul publicității Publicis Groupe preia Epsilon, divizia de servicii de marketing a companiei americane Alliance Data Systems, pentru 4,4 miliarde de dolari.
Tranzacția este cea mai mare achiziție a Publicis de până acum. Calculul este că preluarea Epsilon va ajuta grupul francez să se extindă pe zona de marketing digital și să își reducă dependența de publicitatea clasică, aflată pe un trend descendent. Epsilon furnizează soluții bazate pe data-mining, care permit crearea unor reclame personalizate.
CITEȘTE ȘI Marii retaileri din România avertizează că există riscul unui blocaj în aprovizionarea cu legume și fructe din cauza controalelor ANAF
Publicis este a treia mare agenție de publicitate din lume, cu venituri anuale de circa 10 miliarde de euro. Portofoliul grupului francez reunește branduri ca Publicis Worldwide, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett sau Nurun.
Pe piața din România, Publicis Groupe Media SRL a avut, în 2017, venituri de 237,6 de milioane de lei.