Facebook a încheiat, în plină campanie prezidențială în SUA, un acord cu Reuters, prin care este stabilit ca rețeaua de socializare să plătească agenția de presă pentru verificarea informațiilor, imaginilor și înregistrărilor video publicate pe Facebook și pe Instagram.
Reuters a format o echipă de patru persoane care va verifica conținutul publicat pe Facebook și Instagram și care va semnala erorile sau denaturările apărute în presă, potrivit Variety.
Agenția de presă a precizat că va evalua autenticitatea fotografiilor, videoclipurilor, titlurilor și a altor tipuri de conținut generate de utilizatori pe platformele Facebook pentru Statele Unite, atât în limba engleză, cât și în spaniolă, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reuters va publica descoperirile pe un blog nou. Între cele mai recente, analiștii au explicat că înregistrările video apărute luna trecută legat de accidentul în care a murit baschetbalistul Kobe Bryant erau false.
Nu au fost dezvăluiți termenii acordului.
Între partenerii Facebook pentru verificări de conținut s-au numărat ABC News, PolitiFact, FactCheck.org și Associated Press. Anul trecut, Snopes.com s-a retras din inițiativă, din cauza ramificărilor și a costurilor pe care le presupune serviciul.
În decembrie 2019, Reuters a încheiat un parteneriat cu Journalism Project al Facebook pentru a dezvolta un curs online pentru jurnaliști, în care aceștia erau învățați să identifice înregistrări video, fotografii și înregistrări audio manipulate. El este disponibil în limbile engleză, franceză, spaniolă și arabă.