Dragoș Stanca a fost desemnat, în cadrul Adunării Generale a Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), pentru un nou mandat de președinte, poziție pe care o ocupă din 2018, dar și ca reprezentant al mediului online, din poziția de fondator al companiei Thinkdigital Internet & Advertising SA.
Vicepreședinte BRAT pentru outdoor a fost aleasă Elvira Munteanu, reprezentantă a companiei Universal Solution. Presa scrisă este reprezentantă la nivel de vicepreședinte BRAT de Marius Gheorghe - Media Investment, iar radioul de Valentin Stirbu de la Digi Romania. Departamentul Social - Media l-a desemnat ca vicepreședinte BRAT pe Alin Alecu - ARBO Media, scrie News.ro.

25 martie - Eveniment Profit.ro IMM - Micii antreprenori, prinși în mijlocul tensiunilor economice și sociale
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
În cadrul Consiliul Director BRAT au mai fost aleși: Ștefan Iordache - Publicis Groupe Media, Mihai Trandafir - B.V. McCann Erickson, Florin Ciucas - Bihor Media, Daniela Munteanu - Essence Mediacom, Vlad Stanislav - PRO TV, Horațiu Gîrbea - Euromedia Group, Raluca Pop - DEFI România, Corina Matei - eAD Interactive, Maria Țoghină - Societatea Română de Radiodifuziune, Stefan Horobeț - Antena Group, Nicoleta Gruia - Spot Media.
"BRAT rămâne de peste trei decenii o organizație esențială în ecosistemul media și un organism esențial care asigură corectitudinea cifrelor raportate de mai multe medii, precum și sursa de încredere pentru studii majore și importante. Sunt onorat de încrederea pe care am primit-o, din nou, o chestiune care mă obligă să continui alături de echipa BRAT proiectele importante pe care le derulăm atât în digital, cât și în zona de radio, OOH, print și influencer marketing. Cred că viitorul industriei trebuie dictat și mai departe de etică și de transparență, nu doar de cifrele seci și de algoritmi care nu prioritizează și nici nu servesc interesul public", a comentat președintele BRAT, Dragoș Stanca, după vot.
În cadrul adunării generale BRAT, Arina Ureche, director general, a prezentat principalele realizări ale organizației din ultimul an, situația proiectelor curente și propuneri pentru activitatea anului următor. Managerul a evidențiat noile provocări ale industriei media, cu precădere cele legate de transparența și credibilitatea presei, precum și rolul pe care BRAT și-l va asuma pe viitor, în coordonarea unor proiecte în domeniul legislativ și al reglementării, în sprijinul membrilor organizației.

În acest context, membrii BRAT au stabilit noua direcție strategică a asociației, confirmând interesul și angajamentul membrilor în dezvoltarea și susținerea noilor proiecte, pe lânga cele de standardizare și măsurare a performanțelor produselor media.
Un subiect important dezbătut în cadrul întâlnirii a fost impactul European Media Freedom Act asupra industriei de media și publicitate, precum și drepturile și obligațiile pe care noua legislație le va acorda furnizorilor de servicii media din România. Subiectul a fost dezbătut împreună cu Valentin Jucan, vicepreședintele CNA, care a oferit și perspectiva autorității de reglementare asupra implementării regulamentului european în România, precum și asupra modului în care CNA și BRAT pot colabora pentru a asigura aplicarea noii legislatii cât mai eficient, în beneficiul industriei de media și a societății în general.
"Proiectul de lege pentru implementarea EMFA poate fi pus pe masa parlamentarilor doar de către reprezentanți ai breslei, alături de Consiliul Național al Audiovozualului. Este esențial ca de această dată să arătăm unitate, coerență și faptul că suntem capabili să înțelegem piața media și să o protejăm. Dacă dorim să recâștigăm încrederea publicului și să promovăm valorile unei piețe libere și corecte, trebuie să o facem împreună", a precizat vicepreședintele CNA, Valentin Jucan.
În cadrul evenimentului, BRAT a prezentat o analiză bazată pe datele disponibile în cadrul asociației, privind modul în care populația se informează din media.
Biroul Român de Audit Transmedia - BRAT este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare a indicatorilor de performanță ai produselor media, fiind reperul industriei în tranzacționarea publicității. BRAT pune la dispoziția industriei de media și publicitate în acest moment nu mai puțin de 12 studii strategice și tactice necesare în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media.
Organizația măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), a presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS) și monitorizează investițiile în publicitate în 5 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj, radio și influencer marketing.