Directorul general al WPP, Martin Sorrell, a demisionat după 33 de ani de conducere a celui mai mare grup de publicitate din lume, în urma acuzațiilor de comportament personal nepotrivit și folosire improprie a fondurilor companiei, transmite Bloomberg, preluată de News.ro.
Demisia lui Sorrell, în vârstă de 73 de ani, intră în vigoare imediat, potrivit unui comunicat publicat sâmbătă seară de companie.
Președintele Roberto Quarta devine președinte executiv până la numirea unui nou director general, în timp ce Mark Read, care conduce agenția WPP Wunderman și Andrew Scott, director pentru dezvoltare, devin directori operaționali.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În cursul mandatului său de mai multe decenii, Sorrell a transformat un producător de coșuri de cumpărături în cea mai mare companie de publicitate din lume, un colos cu peste 400 de agenții prezente în 112 țări, care reunesc 200.000 de angajați.
Căderea lui Sorrell a avut loc în mai puțin de o lună, după ce WPP a anunțat pe 3 aprilie că investighează acuzațiile la adresa acestuia.
Demisia sa a prevenit o plecare lipsită de glorie pentru o persoană care a fost imaginea publică a industriei publicității. Sorrell ar fi urmat să participe la începutul săptămânii viitoare, alături de ceilalți membri ai consiliului de administrație, la întâlniri planificate înaintea publicării rezultatelor trimestriale, punând capăt rapid unei investigații împotriva sa.
Investigația a fost oprită, a anunțat WPP, reiterând că sumele de bani folosite impropriu de Sorrell nu au avut un impact material asupra companiei. Sorrell a respins acuzațiile, care nu au fost făcute publice.
”Faptul că problema a fost rezolvată rapid și nu a devenit un factor de distragere este în favoarea companiei, iar alegerea conducerii interimare pare la rândul ei o decizie potrivită. Totuși, este de mare interes ca rolul de CEO să fie ocupat rapid”, a declarat Brian Wieser, analist în domeniul media la Pivotal Research.
CITEȘTE ȘI FOTO Ministrul Transporturilor, inspecții-surpriză pe șantierele A3 și Magistralei 3 de metrou. Concluziile, pe Facebook: Mobilizare slabă la autostradă, așteptări mari și promisiuni pentru Drumul TabereiSorrell a fondat practic WPP prin investiția făcută în 1985 în compania Wire & Plastic Products și seria de achiziții de companii de publicitate care a urmat, care l-au transformat într-un director considerat de unii ca de neînlocuit, datorită accesului direct la clienți și rolului activ avut în rețeaua de agenții.
Datorită rezultatelor sale, consiliul de administrație i-a susținut pe parcursul anilor pachetele salariale supradimensionate, în pofida plângerilor acționarilor. Sorrell a câștigat circa 200 de milioane de lire sterline în ultimii cinci ani, mare parte datorită pachetelor de bonusuri legate de performanțe.
Dincolo de investigația care a ieșit la iveală în această lună, au existat și alte semne care au arătat că Sorrell își pierde ”talentul magic”. Acțiunile WPP s-au devalorizat cu o treime în ultimul an, cu mult mai mult comparativ cu titlurile altor companii concurente care se confruntă cu aceleași probleme, respectiv scăderea cheltuielilor pentru publicitate și concuranța giganților internetului.
Pe 1 martie, WPP a revizuit în scădere estimările referitoare la perspectivele de profit, după ce a raportat cele mai slabe performanțe de după criza financiară.