Audiențele TV rămân puternice, în pofida creșterii numărului utilizatorilor de platforme precum Netflix și Amazon

Audiențele TV rămân puternice, în pofida creșterii numărului utilizatorilor de platforme precum Netflix și Amazon
scris 9 apr 2018

Audiențele înregistrate de televiziuni pe parcursul anului trecut au fost puternice, în ciuda creșterii numărului utilizatorilor de platforme de video la cerere, precum Netflix și Amazon, potrivit unui raport lansat, luni, de Eurodata TV Worldwide, scrie AFP.com.

Potrivit acestui raport, o persoană obișnuită din lume a petrecut, în medie, aproape trei ore pe zi în fața televizorului anul trecut, conform news.

Urmărește-ne și pe Google News

Raportul Eurodata TV Worldwide arată că americanii și canadienii au fost cei mai mari dependenți de televiziune, urmărind programe TV, pe parcursul anului trecut, în medie, 4 ore și 3 minute pe zi.

Pe cel de-al doilea loc în clasament se află europenii, care au urmărit programe TV în medie 3 ore și 49 de minute pe zi. Topul a fost completat de Rusia și Brazilia, potrivit raportului realizat cu date provenite din 95 de țări.

„Perioada de timp pe care oamenii o petrec în fața televizoarelor se menține la înălțime, în ciuda creșterii disponibilității de conținut online”, a spus Frederic Vaulpre, vicepreședinte Eurodata TV Worldwide, la evenimentul MIPTV, la care a fost prezentat raportul.

„A fost observată o mică scădere a vizionării programelor TV în America de Nord și Asia, dar cifrele se află în creștere încă în America de Sud, iar în Europa se mențin la cele mai înalte niveluri din istorie”, a mai spus el.

Asiaticii urmăresc programe de televiziune mai puțin decât telespectatorii din alte piețe TV importante. Aceștia petrec în medie două ore și 25 de minute pe zi în fața televizorului. În China, media este de două ore și 12 minute pe zi.

Totuși, potrivit raportului, comportamentul de consum de conținut video se află în schimbare. Tinerii au petrecut mai mult timp utilizând telefoane mobile, de multe ori urmărind înregistrările unor programe TV în acest fel. 

În Suedia, una dintre țările cele mai avansate din punct de vedere digital, tinerii adulți au urmărit aproape două ore de programe TV pe zi.

Potrivit Eurodata TV, cei mai mulți tineri care au urmărit programe TV pe internet sau prin servicii care oferă reluările acestora s-au conectat pentru a urmări show-uri create special pentru ei. Între aceste programe s-au numărat reality show-uri și drame pentru tineri, iar audiențele acestor producții au fost uneori de două ori mai mari pe internet decât cele înregistrate în perioadele de difuzare TV.

SUA și Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord rămân cei mai mari exportatori de programe TV și formate, devansând Franța, Germania și Turcia, ale căror seriale create pentru familii au avut succes în Orientul Mijlociu, America de Sud și Peninsula Balcanică.

Raportul a mai arătat că anul trecut au fost mai puține show-uri de succes la nivel internațional, precum „The Voice”, decât în trecut.

„Producțiile locale merg cel mai bine în cele mai multe piețe”, a spus Avril Blondelot, reprezentantă Eurodata TV.

Potrivit lui Blondelot, trendul observat în rândul producătorilor și posturilor TV anul trecut a fost crearea de conținut pentru publicuri-țintă (tineri, femei sau persoane în vârstă), mai degrabă decât lansarea unor show-uri care să atragă mai multe tipuri de public.

viewscnt
Afla mai multe despre
tv
netflix