După ce mai mulți clienți importanți și-au retras reclamele din cadrul platformei Google ca urmare a afișării acestora alături de un conținut ofensator, compania promite că va oferi mai mult control privind reclamele.
O investigație a publicației britanice Sunday Times a scos la iveală faptul că multe dintre reclamele Google sunt afișate în apropierea unor elemente care pot fi considerate ofensatoare. Alăturarea reclamelor unor astfel de elemente este considerată dăunătoare pentru brandurile promovate prin reclamele respective.
Spre exemplu, unele din reclamele care promovau abonamentele la The Guardian erau afișate lângă materiale de propagandă extremistă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ca urmare a investigației și a faptului că Google nu a putut garanta că acest gen de asocieri nu se vor mai repeta, Guvernul britanic, publicația The Guardian și Havas, a șasea mare companie de marketing și publicitate din lume, și-au retras reclamele din rețeaua Google.
Ca urmare a acestui scandal, Google încearcă să-și liniștească clienții, promițându-le că vor avea mai multe opțiuni la dispoziție, inclusiv privind plasarea reclamelor, fără a oferi, însă, o estimare a momentului în care se va întâmpla acest lucru.
Google își concentrează politica de advertising în jurul publisherilor, nu a conținutului propriu-zis. Din această cauză, reclamele sale sunt afișate inclusiv pe site-uri extremiste sau alte pagini al căror conținut poate fi considerat dăunător pentru branduri.