Google și Meta au încheiat o înțelegere secretă, prin care reclamele aplicației Instagram erau direcționate către adolescenții de pe YouTube. Companiile au eludat propriile reguli. Înțelegerea era în vigoare la momentul în care Mark Zuckerberg a cerut scuze părinților ai căror copii au fost victime ale abuzurilor sexuale.
Financial Times dezvăluie documente care arată că Instagram (Meta) și Youtube (Google) au vizat, prin campanii de marketing, grupuri de utilizatori etichetați ca “necunoscuți”, în sistemul Instagram, dar despre care Google știa că sunt minori. Înțelegerea celor două companii s-a desfășurat într-o perioadă în care aplicația rivală Tik Tok devenea tot mai populară în rândul utilizatorilor tineri și al copiilor, arată Biziday.
Proiectul nu a respectat regulile Google, care interzic personalizarea și direcționarea anunțurilor către minori, inclusiv afișarea publicității pe baza datelor demografice. De asemenea, Google are și norme împotriva eludării propriilor politici sau a direcționării prin intermediari, pe care înțelegerea le încalcă, mai arată FT.
Campania Meta de pe YouTube, în care se încerca atragerea utilizatorilor minori, era deja în curs de dezvoltare atunci când Mark Zuckerberg s-a prezentat în fața Congresului SUA, în ianuarie anul acesta, și a cerut scuze familiilor copiilor care au fost victime ale exploatării și abuzurilor sexuale pe platformele sale.
Imediat ce a fost contactat de Financial Times, Google a început o investigație cu privire la aceste acuzații, iar colaborarea cu Meta a fost anulată, conform unei persoane familiarizate cu decizia. “Interzicem reclamele personalizate pentru minori, punct. Aceste reguli merg dincolo de ceea ce este necesar și sunt susținute de măsuri de siguranță. Am confirmat că aceste măsuri au funcționat corect în acest caz”, a declarat Google, care adaugă că niciun utilizator sub 18 ani, de pe YouTube, nu ar fi fost vizat direct de campanie.
Meta a declarat că la categoria de “utilizator necunoscut” nu a eludat vreo regulă, adăugând că au fost respectate propriile politici, precum și pe cele ale celorlalte companii atunci când a făcut reclamă serviciilor sale. Totodată, Meta nu a răspuns la întrebarea dacă angajații săi știau în realitate că grupul catalogat ca “necunoscut” era format din utilizatori tineri.