Rețeaua X a lui Elon Musk a dat în judecată marile agenții de publicitate. Le-a acuzat că s-au înțeles să nu mai plaseze reclame pe platformă și că i-au provocat pierderi financiare

Rețeaua X a lui Elon Musk a dat în judecată marile agenții de publicitate. Le-a acuzat că s-au înțeles să nu mai plaseze reclame pe platformă și că i-au provocat pierderi financiare
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 aug 2024

Rețeaua X a lui Elon Musk a dat în judecată marile agenții de publicitate. Le-a acuzat că s-au înțeles să nu mai plaseze reclame pe platformă și că i-au provocat pierderi financiare.

Procesul a fost deschis de reprezentanții X la o instanță federală din Texas și vizează Federația Agențiilor de Publicitate (WFA), Unilever, compania daneză de energie regenerabilă Orsted, Mars și CVS Health. X susține că acestea au acționat împotriva propriilor interese economice, că au reținut în mod colectiv “miliarde de dolari din venituri obținute din publicitatea” și că au încălcat, astfel legea antitrust, arată Biziday.

Urmărește-ne și pe Google News
Un cofondator al OpenAI pleacă la „rivalul” Anthropic CITEȘTE ȘI Un cofondator al OpenAI pleacă la „rivalul” Anthropic
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Directorul general al X, Linda Yaccarino, a declarat că acțiunea în justiție a fost intentată și ca urmare a unor descoperiri făcute de Comisia Juridică a Camerei Reprezentanților, despre care ea susține că dovedesc faptul că un grup de companii au organizat un boicot.

Veniturile din publicitate ale companiei din spatele platformei X, anterior Twitter, au scăzut în primele luni de la momentul preluării acesteia de către Elon Musk, în 2022. Unii agenți de publicitate au fost mai reținuți din a-și plasa reclamele pe rețea, de teamă că acestea vor apărea alături de conținut dăunător care ar fi fost eliminat, sub conducerea anterioară.

Un profesor de drept la Universitatea din Buffalo a declarat că X trebuie să demonstreze că fiecare agenție a luat parte la un acord real de boicotare. Chiar dacă ar avea câștig de cauză, rețeaua nu poate obliga companiile să cheltuiască bani pentru a-și plasa reclamele, a completat el.

viewscnt
Afla mai multe despre
elon musk
x