80 de publicații spaniole cer 550 de milioane de euro de la Meta pentru „concurență neloială”

80 de publicații spaniole cer 550 de milioane de euro de la Meta pentru „concurență neloială”
scris 4 dec 2023

Peste 80 de mass-media spaniole au depus luni o plângere împotriva Meta, compania mamă a Facebook și Instagram, acuzând-o că nu respectă reglementările europene privind protecția datelor personale, potrivit asociației care le reprezintă. Aceste publicații, reunite în cadrul Asociației Presei de Știri (AMI), principala organizație profesională a presei din Spania, cer daune de 550 de milioane de euro grupului american pentru „concurență neloială”, potrivit AMI, scrie Le Figaro.

Ele acuză grupul că a încălcat „în mod sistematic și masiv”, între 25 mai 2018 și 31 iulie 2023, „legislația europeană privind protecția datelor”, care impune consimțământul utilizatorilor de internet pentru utilizarea datelor lor în scopuri de profilare publicitară, scrie G4Media. Această practică „ar fi permis grupului american să propună (…) vânzarea de spații publicitare pe baza unui avantaj concurențial obținut în mod nelegitim”, în detrimentul presei tradiționale, care a respectat aceste reglementări, potrivit AMI.

Urmărește-ne și pe Google News
DA Languages deschide în România primul birou în străinătate și lansează angajări CITEȘTE ȘI DA Languages deschide în România primul birou în străinătate și lansează angajări

O poziție dominantă pe piața publicității care aduce prejudicii

Meta „și-a construit o poziție dominantă pe piața publicitară prin ignorarea reglementărilor”, ceea ce a provocat „daune evidente presei spaniole, până la a-i pune în pericol viabilitatea”, potrivit președintelui AMI, José Joly. Printre grupurile de presă reprezentate de această asociație se numără Prisa, proprietar al cotidianului El Pais și al ziarului sportiv AS, precum și Godo (La Vanguardia, Mundo deportivo etc.) și Vocento, care editează cotidianul conservator ABC. Contactat, grupul Meta nu a răspuns imediat la solicitările AFP.

Această plângere intervine în contextul în care grupul american a lansat la începutul lunii noiembrie un nou sistem în Europa, care permite utilizatorilor să nu mai vadă publicitate personalizată în schimbul unui abonament sau să „continue să folosească serviciile sale în mod gratuit”, acceptând să își cedeze datele personale. Acest nou model face obiectul mai multor plângeri în Austria și la Bruxelles, iar în Franța a fost semnalat Direcției Generale pentru Concurență, Consum și Luptă Antifraudă (DGCCRF). Facebook și Instagram au 144 și, respectiv, 133 de milioane de utilizatori în Europa, cu excepția Marii Britanii, potrivit Insider Intelligence.

viewscnt
Afla mai multe despre
meta
spania