Dragostea necondiționată a Zoom pentru utilizatori a luat sfârșit, serviciul de comunicare video fiind pe punctul de a începe să le afișeze acestora reclame.
Zoom va afișa reclame utilizatorilor care folosesc versiunea gratuită a serviciului, derulând deja, în anumite țări, un test în acest sens.
Compania nu spune exact în ce țări vor începe să fie văzute reclamele, însă spune că, pentru început, acestea vor apărea în pagina web afișată după încheierea apelului.
CITEȘTE ȘI Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializareChiar dacă, deocamdată, este vorba de o singură reclamă, care nu deranjează prea tare, anunțul marchează o schimbare în strategia de monetizare a Zoom, dar nu una care să surprindă.
Până acum, diferențele dintre versiunea plătită și cea gratuită a aplicației veneau din limitări de funcționalitate, utilizatorii care plătesc având la dispoziție mai multe funcții decât cei care folosesc gratuit aplicația.
Cea mai importantă limitare este cea care privește durata apelurilor video de grup. În cazul utilizatorilor care nu plătesc, conferințele nu pot depăși 40 de minute. Deși suficientă pentru majoritatea utilizatorilor, nu există nicio garanție că această durată nu va fi redusă pe viitor, pentru a forța utilizatorii să plătească.
Același lucru poate fi spus și despre reclame - nu este exclus ca, la un anumit moment, Zoom să întrerupă comunicarea video pentru o reclamă sau două, după agresivul model folosit de YouTube.
Zoom promite că nu va folosi ceea ce află despre utilizatori din cadrul conferințelor video la care participă aceștia pentru a-i targeta cu reclame.