Producătorul de jocuri Zenimax care a câștigat, luna aceasta, un proces împotriva diviziei de VR a Facebook – Oculus, pe care a acuzat-o că i-a furat un cod informatic, cere în instanță ca gigantul care operează cea mai cunoscută rețea socială să nu mai poată folosi acest cod în produsele sale, informează Business Insider.
Dacă cererea Zenimax va fi aprobată de instanță, numărul de jocuri și aplicații disponibile pentru dispozitivul VR Oculus Rift va fi redus, ceea ce ce ar putea avea efecte devastatoare, dat fiind că produsul este în faza de dezvoltare, iar Facebook a investit masiv pe acest segment. Codul-sursă menționat anterior este folosit de dezvoltatorii de software pentru a crea aplicații compatibile cu Oculus Rift.
La începutul lunii, o instanța de judecată din Texas a decis că Facebook și divizia sa de realitate virtuală Oculus, alături de câteva persoane fizice, trebuie să achite împreună despăgubiri de 500 de milioane de dolari companiei Zenimax.
CITEȘTE ȘI Oculus, compania de VR a Facebook, a cumpărat un start-up din domeniul tehnologiei pentru urmărirea priviriiMai exact, instanța a concluzionat că Oculus, companie de VR pe care Facebook a cumpărat-o cu 2 miliarde de dolari în 2014, a folosit, ilegal, un cod-sursă al Zenimax. Totodată, instanța a stabilit că un director al Oculus, John Carmack, și doi dintre cofondatorii compniei de VR, Palmer Luckey și Brendan Iribe, se fac vinovați de încălcarea drepturilor de autor.
Procesul a fost intentat în urmă cu peste doi ani de Zenimax, care spera să obțină despăbiri de cel puțin 2 miliarde de dolari. Zenimax a susținut în instanță că Oculus i-a furat în mod intenționat tehnologiile, prin intermediul lui John Carmack. Carmack, care a ocupat inițial o funcție de conducere la Zenimax, a fost numit ulterior director tehnic al Oculus. Pe lângă Carmack, Oculus a preluat alți cinci foști anagjați ai Zenimax.
Un avocat al Zenimax a numit preluarea Oculus de către Facebook, după presupusul furt al unor informații confidențiale, “unul dintre cele mai mari jafuri care au avut loc vreodată în tehnologie”.