Clona de TikTok de pe YouTube se bucură de o creștere rapidă, conform datelor oficiale, dar asta și datorită modului destul de agresiv în care este împinsă în față de companie.
Formatul Shorts, cum își numește YouTube clona de TikTok, face deja 50 de miliarde de afișări pe zi, au anunțat oficialii companiei în cadrul conferinței trimestriale cu investitorii.
Acesta are parte de o creștere foarte mare în ultima vreme, crescând cu 20 de miliarde de afișări de la 30 de miliarde de afișări în urmă cu un an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anunțul vine la doar o zi după ce Google a început să împartă veniturile din reclame cu anumiți creatorii de clipuri în format scurt, care se vor bucura de un procent din veniturile generate de reclamele afișate dacă sunt acceptați în YouTube Partner Program.
Includerea formatului Shorts în programul de monetizare al platformei este un mare atu pe care YouTube îl are în lupta cu celelalte platforme de video scurt, precum TikTok și Instagram.
Celelalte platforme au derulat programe de finanțare a creatorilor, care împart pur și simplu bani pentru a-i motiva pe aceștia să posteze mai mult. Aceste programe au un impact mic și nu se compară cu veniturile directe pe care YouTube le poate oferi.
Din această cauză, după ani de rezistență, Meta ar lua acum în calcul implementarea unui program similar de împărțire a banilor generați de afișarea reclamelor, susțin mai multe surse din industrie.
Performanța realizată de Shorts este una din puținele vești bune cu care YouTube a putut veni după un trimestru cu venituri de 8 miliarde de dolari, în scădere de la 8.6 miliarde de dolari în urmă cu an.