După o serie de teste de nivel redus, YouTube demarează prima fază a luptei împotriva instrumentelor de blocat reclame, dându-le utilizatorilor de ales între a suporta reclamele sau a plăti abonamentul YouTube Premium.
YouTube a declanșat un efort global de combatere a blocării reclamelor. Vizibil deja unora dintre utilizatori de mai multe săptămâni, planul a fost confirmat, într-un final, de companie.
Utilizatorii care folosesc instrumente de blocat reclamele sunt acum întâmpinați pe YouTube cu un mesaj care le cere să dezactiveze extensiile folosite pentru blocarea reclamelor.
CITEȘTE ȘI Google ar fi vrut ca Apple să livreze iPhone-urile cu aplicația Google preinstalatăMesajul din fereastra afișată celor care blochează reclame le explică utilizatorilor că extensiile de tip adblock contravin regulilor site-ului și că aceștia au două opțiuni - fie se abonează la YouTube Premium, fie trebuie să urmărească reclamele.
Deocamdată, ofensiva YouTube nu pare să fie aceeași în toate regiunile și pentru toți utilizatorii. În unele cazuri, mesajul afișat nu dispare decât după dezactivarea soluției adblock, în vreme ce în alte situații acesta poate fi închis.
YouTube a derulat experimente în sensul contracarării adblock-erelor de mai multe luni, însă, acum acestea sunt extinse la nivel global.
Eforturile YouTube de blocare a adblock-erelor vin la puțin timp după ce compania a introdus noi tipuri de reclame, inclusiv una de 30 de secunde pentru televizoare, care nu poate fi oprită.