Noul serviciu WhatsApp este disponibil pentru început în India, unde vine să întâmpine răspândirea manipulărilor dinaintea alegerilor.
WhatsApp va folosi în India serviciul Checkpoint Tipline, către care utilizatorii pot redirecționa mesajele primite în cadrul aplicației, pentru a verifica acuratețea acestora.
Operat de startup-ul local Proto, Checkpoint Tipline va evalua conținutul și va răspunde cu “adevărat”, “fals” sau “controversat”. Mesajele trimise de utilizatori vor constitui o bază de date care va fi folosită pentru studierea și înțelegerea modului în care sunt răspândite informațiile false.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Proto ar urma să furnizeze concluziile la care ajunge în urma studierii fenomenului către Centrul Internațional pentru Jurnalism.
Noul serviciu va putea analiza, alături de text, inclusiv imagini și video pentru le verifica credibilitatea. În același scop, WhatsApp a început recent să testeze o funcție căutare inversă pe baza imaginilor.
Testele inițiale arată că serviciul pare să întâmpine unele probleme, anumite mesaje trimise pentru verificare primind răspuns cu mare întârziere sau chiar deloc - probabil din cauza numărului mare de interpelări.
WhatsApp a fost acuzat în mai multe rânduri că nu face suficient pentru a limita răspândirea informațiilor false prin intermediul serviciului său de comunicare, în special în țări precum India și Brazilia.
Alegerile din India vor avea loc pe 11 aprilie, iar rezultatele finale sunt așteptate pe 23 aprilie.