Grupul german Volkswagen și producătorul franco-italian de cipuri STMicroelectronics vor dezvolta împreună un nou semiconductor, pe fondul crizei globale a microcipurilor care a tensionat lanțul de aprovizionare al industriei auto, au anunțat companiile, transmite Reuters.
Inițiativa ilustrează modul în care Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa, se străduiește să obțină un control mai mare asupra ofertei de cipuri, care se găsesc în număr tot mai mare în vehiculele de nouă generație și cu emisii scăzute de carbon, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este pentru prima oară cnd Volkswagen colaborează cu furnizori de semiconductori de rangul doi și trei, o mișcare pe care directorii au sugerat-o de când deficitul de cipuri a lovit industria auto la sfârșitul anului 2019.
În luna mai, divizia de software Volkswagen Cariad a anunțat că va folosi și cipuri de sistem de la Qualcomm pentru conducerea autonomă până la standardele de nivel 4, în care mașina se poate ocupa de toate aspectele conducerii în majoritatea circumstanțelor fără intervenție umană.
Noul acord nu va afecta acest parteneriat, a spus un purtător de cuvânt al Cariad.
Niciuna dintre părți nu a dezvăluit implicațiile financiare ale acordului, care face din STMicroelectronics unul dintre principalii parteneri tehnologici ai Volkswagen.
Cariad și STMicro urmează să coproiecteze noul cip, care va face parte din familia de semiconductori de microcontrolere Stellar, au declarat companiile într-un comunicat.
Ambele companii ”încep să cadă de acord” că Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) va produce acest semiconductor, se arată în comunicat.
”Prin cooperarea directă planificată cu ST și TSMC, modelăm în mod activ întregul nostru lanț de aprovizionare cu semiconductori. Asigurăm producția exactă a cipurilor de care avem nevoie pentru mașinile noastre și asigurăm furnizarea de microcipuri critice pentru anii următori”, a declarat Murat Aksel, șeful de achiziții al Volkswagen.
Lipsa de semiconductori la nivel global i-a lăsat pe producătorii de automobile din întreaga lume în imposibilitatea de a deservi numărul record de comenzi, având vehicule neterminate care blochează depozitele de luni de zile, iar rezultatul nu este clar.