Criza cipurilor și concurența în creștere din China afectează Xiaomi, producător care cocheta, până de curând, cu al doilea loc în clasamentul producătorilor de smartphone-uri.
Veniturile Xiaomi au crescut cu 8% în T3, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 12,2 miliarde de dolari. Este cea mai slabă creștere pe care compania chineză a înregistrat-o în ultimul an.
În același tip, veniturile nete ale companiei s-au prăbușit. Xiaomi a avut venituri nete de 123,5 milioane de dolari, în scădere cu 84% față de aceeași perioadă a anului trecut.
CITEȘTE ȘI Samsung este performerul pieței de smartwatch-uri în ultimul trimestruPrincipala cauză a scăderi este criza de cipuri, care a dus la scăderea disponibilității produselor companiei. Oficialii chinezi se așteaptă ca aceasta să continue și anul viitor, însă să fie mai puțin acută.
La problemele companiei a contribuit și competiția din ce în ce mai agresivă din China.
După ce a depășit Apple și a ajuns pe locul doi în topul după volumul vânzărilor de smartphone-uri, livrările Xiaomi au început să scadă.
Anul acesta, compania chineză și-a pierdut mai bine de o treime din valoare.
“În al treilea trimestru din 2021 continuăm să ne consolidăm strategia de bază "Smartphone x AIoT" și să avansăm pe piața smartphone-urilor premium. Ne-am clasat pe locul 1 în ceea ce privește livrările de smartphone-uri în 11 țări și regiuni. Am continuat să explorăm și să inovăm produse și tehnologii pentru a ne îmbunătăți și mai mult competitivitatea pe piața premium. Veniturile noastre din serviciile de internet au atins un nou maxim trimestrial și ne menținem angajamentul de a investi în cercetare și dezvoltare, factori care stau la baza competitivității principale a produselor noastre" - se arată în comunicatul companiei.