Veniturile Facebook au depășit estimările analiștilor în trimestrul al doilea, iar compania anticipează creșterea în continuare a veniturilor din publicitate, în condițiile în care companiile au recurs la instrumentele de publicitate digitală ale platformei în pofida unui boicot fără precedent împotriva sa și a crizei economice provocate de pandemia de coronavirus, transmite Reuters.
Acțiunile Facebook au avansat joi cu 7% în timpul tranzacțiilor care au avut loc după închiderea oficială a bursei, după ce operatorul celei mai utilizate platforme de socializare din lume a raportat o creștere de 11% a veniturilor, cea mai mică din istoria sa, dar totuși cu mult mai mare față de avansul de 3% anticipat de analiști, conform datelor IBES ferite de firma Refinitiv, scrie News.ro
Vânzările de publicitate, care reprezintă aproape toate veniturile Facebook, au urcat cu 10%, la 18,3 miliarde de dolari, pentru că oamenii aflați în izolare la domiciliu au petrecut mai mult timp online, iar companiile s-au reorientat rapid către comerțul electronic.
CITEȘTE ȘI Țări ocolite de Covid-19 își vând pașapoartele foarte scump celor bogațiNumărul utilizatorilor activi lunar a crescut la 2,7 miliarde, peste așteptările de 2,6 miliarde.
Rezultatele au fost publicate la o zi după ce directorul general Mark Zuckerberg a fost ținta criticilor într-o audiere a unei comisii din Congresul SUA, alături de șefii Apple, Amazon și Google, pentru că ar abuza de poziția dominantă deținută pe piață.
Într-o conferință cu investitorii, directorii Facebook au criticat cererile pentru o reglementare mai agresivă a activității companiei și boicotul serviciilor de publicitate ale companiei din luna iulie, care a avut rolul să preseze compania să ia măsuri mai ferme împotriva răspândirii urii pe platformele sale.
Zuckerberg a spus este este ”tulburat” de apelurile ”de a urmări” publicitatea online țintită.
”Acest lucru ar reduce oportunitățile pentru firmele mici atât de mult încât se va simți la nivel macroeconomic. Asta vor politicienii în mijlocul recesiunii provocate de pandemie?”, a întrebat Zuckerberg.
El a respins și obiectivul boicotului, afirmând că este o mare diferență ”între experiența majorității oamenilor care folosesc serviciile companiei și impresia avută atunci când citești majoritatea comentariilor despre Facebook”.
Compania pare să nu fi fost afectată de campanie, care a atras sprijinul unor advertiseri mari, între care Unilever, Starbucks și Coca-Cola.
Facebook a anunțat că vânzările de publicitate din primele trei săptămâni ale lunii iulie au crescut cu 10% în termeni anuali, în conformitate cu ritmul aferent unui trimestru al doilea, și a anticipat că creșterea veniturilor din publicitate din trimestrul al treilea va corespunde cu această evoluție, fiind peste estimprile analiștilor.
Aproximativ 1.100 de companii s-au alăturat boicotului. Cu toate că între acestea s-au aflat unii dintre cei mai mari clienți ai Facebook, marea majoritate a veniturilor din publicitate ale companiei provin de la afaceri mici.
Zuckerberg a spus că observatorii ”au presupus în mod greșit că afacerea noastră depinde de câțiva advertiseri mari”.
Debra Aho Williamson, analist principal la eMarketer, consideră că divizia Instagram a Facebook a jucat ”un rol major” în ajutarea companiei să suporte impactul pandemiei.
”Deși Facebook nu publică detalii referitoare la veniturile Instagram, credem că Instagram a devenit rapid un contributor important la veniturile totale ale companiei, iar acest succes ajuta în ansamblu Facebook”, a spus analista.
Facebook a obținut rezultate mai bune decât cele ale Google, divizie a grupului Alphabet, cel mai mare vânzător de publicitate online, care au depășit estimările, dar nu cu mult. Vânzările trimestriale ale Google au scăzut pentru prima oară în istoria de 16 ani a acesteia în calitate de companie publică.
Facebook a temperat totuși așteptările pentru restul anului, afirmând că schimbările de confidențialitate introduse de producători de dispozitive mobile precum Apple ar putea afecta accesul la datele pe care le folosește pentru reclamele personalizate.
CITEȘTE ȘI Facebook lansează o nouă funcție, pentru apel videoAstfel de ”politici agresive” ar putea ”bloca accesul firmelor la o sursă de viață”, a avertizat directorul financiar al Facebook, David Wehner.
Costurile și cheltuielile totale ale Facebook au crescut cu 4%, la 12,7 miliarde de dolari, în trimestrul al doilea, comparativ cu estimarea analiștilor, de 12,5 miliarde de dolari.
Compania face recrutări agresive de personal, în trimestrul al doilea angajând 4.200 de persoane, cele mai multe din istoria sa.
Profitul net al Facebook a atins 5,2 miliarde de dolari, respectiv 1,8 dolari pe acțiune, în cele trei luni încheiate pe 30 iunie. În urmă cu un an, compania a obținut un profit net de 2,6 miliarde de dolari, rezultatul reflectând atunci un cost de 2 miliarde de dolari legat de un acord pentru închiderea unei investigații referitoare la confidențialitatea datelor convenit cu Comisia Federală pentru Comerț.
Analiștii anticipau un profit de 1,39 de dolari pe acțiune.