Un startup american cu sediul în San Francisco folosește inteligența artificială pentru a identifica mai rapid și mai ușor companiile în care să se investească.
Startup-ul american CircleUp a pus bazele unui fond de investiții, numit CircleUp Growth Partners, susținut de mai mulți investitori. Deciziile de investiții ale acestui fond au la bază analiza realizată de un sistem de inteligență artificială.
Fondul caută să investească în companii care produc bunuri de consum. Spre deosebire de companiile de tehnologie, care sunt mai ușor de identificat și analizat, firmele care produc și comercializează bunuri de consum activează pe o piață segmentată, ceea ce face mult mai dificil procesul de căutare pentru investitori.
Dacă o companie de tehnologie cu potențial poate fi depistată pe internet sau prin intermediul unui magazin de aplicații, firmele care produc bunuri de consum trebuie căutate pe teren, fie în regiunea în care-și au sediul, fie în magazinele în care-și vând produsele.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Aici întră în scenă, Helio, inteligența artificială pe care cei de la CircleUp o folosesc pentru identificarea și analizarea companiilor care produc bunuri de consum în care merită investit. Helio are acces la o bază de date în continuă creștere, care include la ora actuală peste 1,2 milioane de companii de la producători de iaurt organic la cei de cosmetice naturale.
Inteligența artificială furnizează informațiile necesare investitorilor, însă decizia finală este luată de către aceștia.
Conform celor de la CircleUp, AI-ul este de folos în special investitorilor din fazele inițiale care au dificultăți și suportă cheltuieli mari pentru identificarea și contactarea numeroaselor companii care produc bunuri de consum.