UiPath va lansa săptămâna viitoare, la Las Vegas, 12 noi produse noi. Mihailciuc, Global Head of pre-sales: E premieră în istoria noastră. Facem cross-over în mai multe industrii

UiPath va lansa săptămâna viitoare, la Las Vegas, 12 noi produse noi. Mihailciuc, Global Head of pre-sales: E premieră în istoria noastră. Facem cross-over în mai multe industrii

Alexandru Mihailciuc, Global Head of pre-sales UiPath, în deschiderea Romania Tech Nation

Oana Osman
Oana Osman
scris 8 oct 2019

UiPath, primul unicorn românesc, devenit anul acesta și lider mondial în domeniul automatizări software, va lansa 12 produse noi deodată. O premieră în istoria companiei, care va fi anunțată  în cadrul unui eveniment-gigant la Las Vegas, primul organizat la nivel global cu tematică dedicată utilizatorilor tehnologiei RPA.

ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI

“Săptămâna viitoare vom lansa 12 produse noi deodată. Este prima oară în istoria noastră. Vor fi produse care fac cross-over în alte industrii”, a anunțat Alexandru Mihailciuc, Global Head of pre-sales UiPath,  la Universitatea Politehnica din București, unde a avut o prezentare în cadrul evenimentului de lansare a proiectului Romania Tech Nation.

Urmărește-ne și pe Google News

Noul pachet de produse va fi cea mai mare extindere a portofoliului companiei de până acum, iar detaliile vor fi dezvăluite de liderii UiPath la LasVegas, în cadrul Forward III. Acesta va fi primul eveniment global dedicat specialiștilor și utilizatorilor tehnologiei RPA (Robotic Process Automation, Automatizarea Robotizată a Proceselor) și va reuni peste 3.000 de experți, utilizatori și pasionați de RPA, dar și peste 25 de mari companii care vor prezenta cum au implementat și scalat cu succes operațiuni RPA (printre acestea Amazon, Chevron, Uber, Autodesk, AXA, Ericsson, GE  Power, Morgan Stanley, Nielsen, Pandora, Walmart, Wells Fargo).

“Vom face un cross-over în diferite industrii. Vor avea aplicabilitate pe mai multe industrii, și pe partea de process mining, și pe partea de testare automată și un nou mod de a lucra cu documentele. Nu am mai lansat niciodată atât de multe produse deodată, le pregătim de ceva vreme, încercăm să fim cât mai agili”, a precizat, pentru Profit.ro,  Alexandru Mihailciuc.

Automatizarea cu roboți software, care eficientizează procesele repetitive, este o tendință care nu mai poate fi evitată în prezent de companii dacă vor să rămână eficiente și competitive.

“Misiunea noastră în noul context este să ne asigurăm că nu vom avea joburi desființate, ci joburi convertite”, spune Mihailciuc.

UiPath a avut anul trecut încasări de 114,8 milioane de dolari, în creștere cu 629,5% față de 2017. Firma înființată la București controlează 13,6% din piața de RPA mondială, fiind liderul domeniului. Într-un singur an, și-a întrecut toți competitorii, urcând de pe locul al 5-lea pe primul loc în privința cotei de piață.

DOCUMENT Senat - Teodorovici a scos din proiect închisoarea pentru reținerea și nevirarea contribuțiilor și impozitului. Au fost majorate și pragurile sub care prejudiciile din evaziune nu se mai pedepsesc cu închisoarea CITEȘTE ȘI DOCUMENT Senat - Teodorovici a scos din proiect închisoarea pentru reținerea și nevirarea contribuțiilor și impozitului. Au fost majorate și pragurile sub care prejudiciile din evaziune nu se mai pedepsesc cu închisoarea

Reprezentantul UiPath a amintit antreprenorilor și studenților prezenți la lansarea Romania Tech Nation că în prezent există cinci mega-tendințe care vor da peste cap piramida clasică a joburilor, inversând poziția dominantă deținută acum de cele din zona tranzacțională, care vor fi împuținate prin automatizarea cu roboți. Prima tendință, arată Mihailciuc, este dată de accelerația maximă luată de inovația tehnică, ce pune o presiune uriașă pe societăți. A doua ține de mișcările demografice nemaiîntâlnite în istoria modernă, cu migrații ce au declanșat crize și ridică pentru state probleme de absorbție pe piața muncii, de reconversie. Urbanizarea este o altă tendință, cei 5 miliarde de locuitori care vor exista în curând în mediu urban punând presiune pe sistemele de control al traficului, de sănătate, etc. La fel de importante sunt și schimbările de putere la nivel global, cu state asiatice precum China sau Coreea de Sud care nu mai sunt emergente, precum și problemele de mediu, despre care Mihailciuc spune că se vorbește prea puțin în România, unde credem că avem aer curat și de vândut, deși Bucureștiul este unul dintre cele mai poluate orașe din Europa.

Schimbările pe care automatizarea le va aduce pe piața muncii implică pierderea de slujbe pentru cei cu activități repetitive, care vor fi înlocuiți de roboți, însă în zona analizei va fi nevoie de mai multă inteligență umană. “Va trebui să muncim creativ. Munca tranzacțională, cu cărat și mutat hârtii dintr-o parte în alta nu e muncă creativă. Și pentru angajați, dacă s-ar face cu onestitate o evaluare a satisfacției am vedea că rezultatul e dezastruos”, spune reprezentantul UiPath.

Pentru compania sa, trei trenduri au funcționat ca vânt în pânze: “Întâi a fost dezvoltarea computer vision, inițial pentru drone și masini autonome. Noi am fost prima companie care a luat tehnologia asta și am implement-o în procese pentru business. Apoi așa numita vară a inteligenței artificiale (AI). De 2-3 ani e buzzword, toți vorbesc de ea, dar cel mai comun limbaj în care se scrie AI e power point, rămâne doar în prezentări. Noi, însă, am zis că prin platforma noastra putem implementa cea mai ușoara cale către adevăratul AI. Prin data robotics se ajunge mai ușor la date structurate, în timp ce procesele umane sunt generatoare de date nestructurate”.

În viitor, antreprenorii ar trebui să gândească lansarea unei afaceri incluzând automatizarea chiar din design. “Mantra este că dacă ceva poate fi automatizat, trebuie să fie automatizat. Sfatul este și pentru administrație: dacă nu o facem acum, tot o va face cineva”, a arătat Mihailciuc la lansarea Romania Tech Nation.

Programul Romania Tech Nation a are ca obiectiv principal impulsionarea transformării României prin tehnologie. Lansat ca inițiativă a Consiliului Național al IMM-urilor din România (CNIPMMR), împreună cu BCR, sub Înaltul Patronaj al Președintelui României, își propune, ca prim pas, să coaguleze actorii cheie în trei direcții strategice: ecosistemul antreprenorial, ecosistemul de educație antreprenorială și politicile publice.

Președintele Klaus Iohannis a arătat, în deschiderea evenimentului, că sistemul digital încă are nevoie de măsuri de încurajare. "Sectorul a ajuns de la zero la 6% din PIB. Este foarte mult. Acest lucru a fost posibil fiindcă avem două ingrediente importante: primul - sunt tinerii antreprenori și unii mai puțini tineri care au profitat de aceste oportunități și au contribuit la dezvoltarea senzațională a întregului sector, celălalt ingredient este din partea statului, acele facilități care au fost create. După părerea mea, aici nu numai că nu trebuie mers înapoi, trebuie mers mult mai departe", a spus Iohannis. În opinia sa, o greșeală a statului a fost că nu a corelat și în instituțiile proprii dezvoltarea digitală. "E pur și simplu păcat să ai un sector extrem de performant și să nu-l folosești, mi se pare o irosire a unei șanse și cred că de aici trebuie să vină și următoarele măsuri de încurajare care vor duce și la mai multe oportunități de afaceri în acest domeniu", a arătat președintele, menționând că merită încercate soluțiile noi și în administrație, ca răspuns la întrebarea unui tânăr antreprenor dacă ar fi de accord cu robotizarea și introducerea de asistenți virtuali vocali și în administrația prezidențială.

Florin Jianu, președintele CNIPMMR, inițiatorul programului, spune că extrem de importante sunt educația în tehnologie și educația în antreprenoriat, pentru a crea noi generații de antreprenori. "Sunt și alte instrumente pe care noi le propunem, instrumente privind finanțarea, cum e România Digitală, instrument care se va regăsi în viitoarea perioadă programatică 2021-2027 și va finanța domenii precum inteligența artificială, cybersecurity, competențe digitale avansate sau transformarea digitală. Avem un al treilea proiect, o a treia propunere la care eu țin personal și pe care am intitulat-o generic "Destination România". E un proiect prin care să atragem nu numai cercetătorii și oamenii valoroși din această țară, dar și talentele din alte țări. De ce nu, să ne poziționăm ca un hub de atragere pentru talente antreprenoriale în tehnologie sau în cercetare-dezvoltare-inovare", spune Jianu.

Investiția în oameni prin educație tehnologică și digital este lucrul de care România are acum nevoie în cea mai mare măsură, crede Sergiu Manea, CEO al BCR. “Vom deschide centre de educație alternativă în tehnologie în sucursalele noastre regionale. Dacă am făcut cursuri de educație financiară pentru 300.000 de români în doar 3 ani de zile, suntem siguri că împreună putem replica acest model. Vom oferi umbrelă spațiilor noastre și finanțare acelor idei despre cum putem educa împreună în tehnologie 1.000.000 de români. Așteptăm proiectele voastre! Statului Roman îi vom propune să ofere facilități fiscale pentru investiția în educație de înaltă tehnologie”, a anunțat președintele BCR.

“Un job susținut prin tehnologie susține acum încă patru joburi care nu au tehnologie în spate, dar în următorii 10-15 ani toate joburile vor avea nevoie de tehnologie“, a arătat Ela Moraru, CEO Google România. Compania sa a oferit instruire pentru competențe digitale unui număr de 200.000 de tineri. “Avem 8 hub-uri în universități. Am vrut să ne implicăm și unde nu există interes comercial, am învățat profesori să folosească instrumente digitale, ca instrumente la curs. Profesorii sunt cei care au nevoie de încurajare, nu e nevoie sa ne axăm pe copii, ei sunt nativi digitali”, spune Moraru, precizând că nevoia de instruire digitală e mare și în mediul antreprenorial, confruntat cu penurie mare de cunoștințe aplicate în domeniu.

viewscnt
Afla mai multe despre
uipath
alexandru mihailciuc
klaus iohannis
florin jianu
sergiu manea
ela moraru
cnipmmr
bcr
google
romania tech nation