TikTok, deținută de ByteDance, și-a redus cu aproximativ 2 miliarde de dolari ținta de venituri din publicitate pentru 2022, subliniind consecințele unei crize globale care a afectat și alți giganți, de la Google la Meta.
Revizuirea reflectă și o scădere a cheltuielilor de marketing la nivel mondial, în condițiile în care companiile și consumatorii își restrâng bugetele și se pregătesc să facă față unei posibile recesiuni. Multe dintre cele mai mari companii din lume, printre care Alphabet, Amazon.com, Meta și Microsoft au raportat rezultate sub estimări, ceea ce a redus cu sute de milioane sau miliarde de dolari evaluările lor de piață.
ByteDance a devenit cel mai valoros startup din lume datorită succesului unor aplicații precum TikTok și Douyin (varianta chineză), dar devenit ulterior presată de măsurile Beijingului împotriva companiilor din tehnologie și suspiciunile Washingtonului. Îngrijorările legate de modul în care TikTok stochează datele utilizatorilor din SUA și gestionează fluxurile de informații între angajații din China și din alte părți ale lumii au intrat în atenția legiuitorilor și politicienilor americani.
La fel ca majoritatea platformelor de socializare, TikTok își obține majoritatea veniturilor din publicitate.