Platforma socială chineză TikTok este acuzată că intervine manual pentru a crește vizibilitatea anumitor postări, peste ceea ce ar fi fost posibil strict pe baza algoritmului care generează fluxurile personalizate de conținut.
Conform surselor anonime din cadrul companiei și a documentelor interne văzute de Forbes, TikTok folosește o procedură specială pentru a crește numărul de vizualizări al anumitor postări.
Procedura numită intern „încălzire” este pusă în practică manual de angajații companiei, care stabilesc că o postare trebuie să atingă un anumit număr de afișări.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Postările în cauză ar ajunge să fie tratate preferențial și ar beneficia de o expunere mai mare decât cea calculată de algoritmul platformei. Când se dă drumul la „încălzire”, postările vizate apar în fluxul For You al mult mai multor utilizatori.
Prin acest procedeu, TikTok ar încerca să curteze influențatori și branduri, pe care să-i convingă astfel de beneficiile pe care activarea în cadrul platformei le aduce.
Conform acelorași surse, au existat mai multe cazuri în care angajații care aveau acces la procedură au abuzat de aceasta, crescând vizibilitatea postărilor proprii sau a celor realizate de rude ori prieteni.
Documentele interne arată că platforma le recomanda angajaților să folosească ”încălzirea” inclusiv pentru a aduce în față informații importante, cărora algoritmul nu le-a acordat importanța necesară.
Într-un răspuns pentru Forbes, oficialii TikTok spun că au beneficiat de această procedură doar 0,002% din clipurile afișate în fluxul For You.