Îngrijorați de amenințarea pe care ChatGPT o reprezintă, șefii Google plănuiesc să lanseze rapid o soluție similară, cu funcții de căutare web.
În urmă cu mai puțin de două luni, pe 30 noiembrie, OpenAI lansa ChatGPT, un chatbot care promitea răspunsuri la întrebări și conversații cât mai aproape de cele de care sunt capabili oamenii.
Deși suferă de aceleași probleme de principiu precum majoritatea instrumentelor de inteligență artificială, cauzate în parte de setul de date cu care s-a realizat antrenarea, ChatGPT a arătat că are potențial în multe domenii, inclusiv căutarea web și educație.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Căutarea web este punctul sensibil al lui Google și, în fapt, primul domeniu de business al gigantului american. Din căutare vin o parte importantă din banii făcuți de Google prin vânzarea de publicitate digitală.
Simțind amenințarea pe care ChatGPT o reprezintă, șeful Google, Sundar Pichai a inițiat în decembrie o discuție de urgență cu fondatorii Larry Page și Sergey Brin, susțin sursele The New York Times.
Conform unei prezentări folosite intern după întâlnirea dintre cei trei, Google plănuiește să-și lanseze propriul chatbot pentru căutare web, care ar trebui să fie disponibil în formă de test cândva anul acesta.
Dincolo de funcționalitatea pe care o oferă și potențialul pe care-l are, ChatGPT este o amenințare pentru Google din două motive.
Primul și cel mai evident este că în spatele producătorului OpenAI se află Microsoft, care a investit deja în OpenAI și plănuiește să o facă din nou. Microsoft ar putea profita de ChatGPT pentru a încerca să concureze cu adevărat cu Google pe piața motoarelor de căutare web.
Al doilea motiv este că, în poziția de monopol în care se află, Google (motorul de căutare) și-a permis să nu mai aducă îmbunătățiri și să se complacă în stadiul actual, în care calitatea rezultatelor afișate este afectată de numărul mare de reclame și de SEO spam.
Google este vulnerabil și surprins în acest moment, iar Microsoft încearcă să profite.