Dezvoltatorii de aplicații și jocuri plătite și-au crescut veniturile în 2021 cu aproape 20 de procente, în ciuda faptului că ritmul download-urilor a fost mai mic.
Suma totală investită anul trecut în aplicații și jocuri plătite, luând în calcul atât App Store, cât și Google Play, este estimată de App Annie la 170 de miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o creștere anuală cu 19%.
Tot anul trecut a fost înregistrat cel mai mare volum de download-uri din toate timpurile - 230 de miliarde - însă, rata de creștere este acum de doar 5%, scăzând de la 7% în 2020.
CITEȘTE ȘI La fel ca Google, Apple va percepe comision și de la aplicațiile care vor folosi sisteme terțe de platăÎn vreme ce piețele vestice au ajuns la saturație, creșterea vine acum din piețele emergente, precum India, Pakistan, Peru, Filipine, Vietnam, Indonezia și Egipt.
Anul trecut au existat 233 de aplicații (față de 193 de aplicații în 2020) care au câștigat peste 100 de milioane de dolari. De asemenea, 13 produse (față de doar 8 în 2020) au câștigat peste 1 miliarde de dolari.
Dincolo de aplicațiile plătite, zona de abonamente și microtranzacții a ajuns anul trecut la 295 de miliarde, cu 23% mai mult decât în 2020.
În 2021 au fost lansate în jur de 2 milioane de aplicații și jocuri noi, ducând numărul total al acestora la peste 21 de milioane.