Peste jumătate dintre șefii de companii din România sunt prezenți pe rețele de socializare, iar 67% dintre aceștia preferă LinkedIn, potrivit unui studiu EY România, publicat joi.
Rezultatele studiului EY România se bazează pe 320 de răspunsuri primite la un chestionar online, în perioada octombrie - noiembrie 2015. 25% dintre respondenți sunt lideri de companii, iar 30% fac parte din echipa executivă a companiei, scrie News.ro
Rețeaua de socializare Facebook este preferată de 61% dintre șefii firmelor din România, iar Twitter doar de 16%, se arată în studiul EY România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Doar 44% dintre respondenți declară ca directorul companiei unde lucrează postează rar pe rețelele de socializare, o dată la câteva luni, în timp ce 29% afirmă ca au un șef foarte activ, care postează o dată sau de două ori pe săptămână pe aceste rețele.
România este o țară care are o cultură de leadership ce poartă încă amprenta tranziției, potrivit EY România.
„Rezistența la genul de transparență și deschidere pe care îl implică digitalizarea și rețele de socializare este vizibilă mai ales în rândurile liderilor de companii care au petrecut primii ani de formare profesională în economia centralizată”, a declarat directorul de marketing al EY România, Elena Badea.
"Presiunea puternică ce vine acum dinspre noile generații și tendințele globale la care suntem conectați inevitabil vor genera o schimbare accelerată în următorii ani, chiar și în rândurile celor mai conservatori lideri din România", a completat ea.
Conținutul postat de liderii de companii pe rețelele de socializare pare credibil doar pentru 14% dintre respondenți. În schimb, 38% acordă credibilitate într-un număr mai mare comentariilor directorului citate de media online, iar 35% postărilor șefului pe website-ul companiei.
Circa 61% dintre respondenți declară că liderii companiei unde lucrează postează în principal conținut de business sau specific industriei în care lucrează pe rețelele de socializare, 48% afirmă că directorul general postează informații despre companie și doar 33% declară că postează conținut despre leadership.
Peste jumătate dintre respondenți declară că șeful companiei unde lucrează își administrează personal conturile de pe rețelele sociale.
Respondenții consideră, în general, că liderii de companii pot fi mai eficienți în gestionarea crizelor dacă folosesc rețelele de socializare.