Fără publicitatea și serviciile cloud cumpărate de startup-uri, veniturile marilor companii de tehnologie ar fi cu 10% mai mici.
O analiză a fondului de investiții Bridgewater arată că în ultimul an startup-urile au cumpărat servicii de la companii precum Google, Facebook și Amazon în valoare de 44 miliarde de dolari.
Această valoare reprezintă 10% din veniturile marilor companii de tehnologie și 0,4% din activitatea economică globală.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tinerele companii au achiziționat de acești bani, în principal, servicii cloud pentru funcționarea serverelor și publicitate.
Nu este însă cea mai mare valoare înregistrată. În timpul bulei din anii 2000, banii cheltuiți de startup-uri pe cloud și publicitate reprezentau 0,6% din economia globală.
Este, totuși, o valoare mult mai mare decât cea de la ultima estimare. În 2013, startup-urile cheltuiau pe aceleași servicii doar 9 miliarde de dolari, cifră care la acea vreme reprezenta 6% din veniturile giganților.
Cei de la Bridgewater spun că investitorii au fost încurajați să-și pună banii în startup-uri de scăderea dobânzilor din ultimii 11 ani, după criza din 2008.
La ora actuală, conform CB Insights, există aproape 400 de companii evaluate la peste 1 miliard de dolari.