Fără publicitatea și serviciile cloud cumpărate de startup-uri, veniturile marilor companii de tehnologie ar fi cu 10% mai mici.
O analiză a fondului de investiții Bridgewater arată că în ultimul an startup-urile au cumpărat servicii de la companii precum Google, Facebook și Amazon în valoare de 44 miliarde de dolari.
Această valoare reprezintă 10% din veniturile marilor companii de tehnologie și 0,4% din activitatea economică globală.
Tinerele companii au achiziționat de acești bani, în principal, servicii cloud pentru funcționarea serverelor și publicitate.
CITEȘTE ȘI Patronul Disney a părăsit AppleNu este însă cea mai mare valoare înregistrată. În timpul bulei din anii 2000, banii cheltuiți de startup-uri pe cloud și publicitate reprezentau 0,6% din economia globală.
Este, totuși, o valoare mult mai mare decât cea de la ultima estimare. În 2013, startup-urile cheltuiau pe aceleași servicii doar 9 miliarde de dolari, cifră care la acea vreme reprezenta 6% din veniturile giganților.
Cei de la Bridgewater spun că investitorii au fost încurajați să-și pună banii în startup-uri de scăderea dobânzilor din ultimii 11 ani, după criza din 2008.
La ora actuală, conform CB Insights, există aproape 400 de companii evaluate la peste 1 miliard de dolari.