Spotify va modifica modul în care sunt generate playlist-urile, încercând în același timp să furnizeze muzică mai potrivită pentru utilizator, dar să mulțumească și industria muzicală.
Unul din atributele principale ale serviciului suedez de streaming muzical îl reprezintă calitatea listelor de melodii pe care le creează pentru utilizatorii săi prin adăugarea manuală a cântecelor de către specialiștii companiei.
Aceste liste de melodii vor fi pe viitor compuse parțial prin intervenția umană, ca și până acum, dar parțial va contribui și un nou algoritm dezvoltat de Spotify special în acest sens.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Întocmai rețelelor sociale, algoritmul va aduce un nivel mai ridicat de personalizare al listelor de melodii. Cântecele dintr-o listă nu vor mai fi disponibile pentru toți utilizatorii, ci vor fi altele pentru fiecare utilizator în parte, în funcție de preferințele personale.
Testele făcute de compania suedeză au arătat că, după implementarea algoritmului, utilizatorii au folosi cu 80% mai mult funcția de căutare pentru a descoperi melodii din cadrul listelor. Și funcția de salvare a cântecelor a fost folosită cu 66% mai mult - semn că utilizatorii apreciază mai mult noile playlist-uri.
Schimbarea operată de Spotify are în vedere și casele de discuri care s-au plâns că artiștii pe care-i reprezintă și melodiile acestora nu apar suficient de des în playlist-urile create manual. Veniturile artiștilor și al caselor de discuri crește pe măsură ce creațiile proprii au o audiență mai mare.
Spotify spune că în urma modificărilor făcute la playlist-uri numărul artiștilor prezenți într-o astfel de listă a crescut cu 30%, iar numărul melodiilor este mai mare cu 35%. Cu alte cuvinte, utilizatorul petrece mai mult timp ascultând muzică.
Până acum, aproximativ o treime din muzica ascultată de utilizatori era adăugată manual în playlist-uri.