Platforma Spotify și-a reconfirmat poziția de lider în piața de streaming, ajungând la 60 de milioane de abonați, cifră anunțată luni de reprezentanții companiei suedeze, informează AFP.com.
Numărul de abonați ai platformei Spotify îl depășește de peste două ori pe cel înregistrat de cel mai apropiat competitor al său, Apple Music, care a anunțat la începutul lunii iunie că a ajuns la 27 de milioane de abonați, scrie News.ro.
Totuși, numărul de abonați ai Apple Music a crescut foarte repede, platforma fiind lansată cu doar doi ani în urmă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Platforma Spotify, înființată în 2008 și disponibilă în 60 de țări, anunțase în luna martie că a ajuns să aibă 50 de milioane de abonați.
În luna iunie, reprezentanții companiei au anunțat că Spotify are peste 140 de milioane de utilizatori în total - majoritatea ascultând melodii gratuit, prin serviciul său susținut prin publicitate, controversat în rândul unui număr mare de artiști.
Următorul competitor al Spotify este Deezer, cu sediul în Paris, care s-a impus mai ales în Europa și a anunțat în ianuarie 2016 că are 6 milioane de abonați.
Între alte platforme de streaming se numără Tidal, deținută de rapperul Jay-Z, un serviciu lansat anul trecut de Amazon și site-ul de streaming Rhapsody, care a fost relansat drept Napster.
Cei mai mulți reprezentanți ai industriei muzicale se așteaptă ca serviciile de streaming să se dezvolte în continuare într-un ritm alert, numărul abonaților din prezent reprezentând o mică parte din piața mondială potențială.
Streamingul a contribuit la o evoluție a industriei muzicale în ultimii doi ani, după o stagnare îndelungată, deși mulți artiști se întreabă ce procent din încasări le va reveni lor.