Spotify încearcă să crească și consumul de podcast-uri, așa cum a reușit cu muzica, oferind utilizatorilor o serie de playlist-uri care să le sugereze acestora conținut relevant.
Playlist-urile personalizate au stat la baza succesului Spotify, reușind să aducă în fața utilizatorilor, zilnic ori săptămânal, melodii potrivite gusturilor fiecăruia.
Platforma suedeză de streaming audio încearcă acum să aplice aceeași rețetă pentru podcast-uri, industrie pe care a abordat-o doar relativ recent, în ultimii doi ani.
CITEȘTE ȘI Facebook lansează o aplicație pentru streaming de jocuriDupă un an de teste, Spotify lansează acum trei playlist-uri, create de o echipă editorială, nu generate de vreun algoritm artificial, compuse din recomandări de podcast-uri care ar trebui să corespundă preferințelor personale.
Pentru început, acestea vor fi disponibile doar în 6 țări: Statele Unite, Mexic, Marea Britanie, Suedia, Germania și Brazilia. Locația geografică este unul din criteriile pe baza cărora vor fi selectate podcast-urile.
Cele trei playlist-uri vor avea două roluri, conform oficialilor companiei: vor încerca să-i convingă pe cei care deja ascultă podcast-uri să o facă pe Spotify și vor încerca, totodată, să atragă utilizatori noi.
Creatorii de podcast-uri vor fi notificați de Spotify în momentul în care una din creațiile proprii va fi adăugată la un playlist.
Pentru unii creatori de conținut, strategia Spotify ridică semne de întrebare. Deoarece Spotify deține și studiouri de producție, aceștia se întreabă dacă nu cumva compania suedeză va folosi aceste facilități pentru a-și promova mai intens propriile emisiuni.