Spotify a lansat o platformă online de discuții audio cu caracteristici similare celor deținute de Clubhouse, un nume de referință pe această piață în plină dezvoltare, în care compania suedeză dorește să se facă remarcată, informează AFP.
Noua aplicație audio Greenroom a fost dezvoltată după ce Spotify a achiziționat la sfârșitul lunii martie Betty Labs, un producător specializat în producția de saloane audio, scrie Agerpres.
Betty Labs s-a aflat la originea platformei Locker Room, care organizează discuții audio în direct pe tematici asociate sportului, și, totodată, a servit drept "osatură" pentru dezvoltarea Greenroom.
Orice utilizator al Greenroom poate de acum să se alăture unui salon de discuții audio, dar și să își creeze propriul forum de discuții, care va fi deschis pentru public.
Creatorii de conținuturi audio pot, de asemenea, să înregistreze integral sau parțial o conversație și să o adauge într-un program preînregistrat.
Spotify a conceput și un sistem de moderare a discuțiilor, a cărui funcționare nu a fost deocamdată precizată.
În urma succesului repurtat de podcast-uri, segmenul "live audio", care include conferințe în direct, emisiuni, conversații între internauți, s-a dezvoltat foarte mult de aproximativ un an, fiind stimulat de aplicația Clubhouse.
Din decembrie, aplicația a fost descărcată de peste 18 milioane de ori, potrivit site-ului specializat AppMagic.
CITEȘTE ȘI Dezvoltatorul imobiliar Manat Magnum vinde un teren cu acces la plajă, lipit de hotelul Hacienda De MareRămân însă anumite incertitudini despre rentabilitatea acestui model și despre capacitatea unor astfel de platforme de a obține profituri de pe urma conținuturilor pe care le difuzează.
Și alți actori majori din industria tehnologiei s-au poziționat în acest segment, precum Twitter, care a lansat Spaces în decembrie 2000, și Facebook, care a organizat primul salon dedicat platformei sale Live Audio Rooms, marți, în prezența CEO-ul său, Mark Zuckerberg.
Acest sector include și platforma Discord, prezentă în segmentul "live audio" din 2015 și care numără peste 140 de milioane de utilizatori, având însă o poziționare ușor diferită, fiind inițial orientată către pasionații de jocuri video.
Compania Spotify are avantajul de a fi deja identificată pe piață drept o platformă audio, prin intermediul muzicii și, mai recent, al podcast-urilor sale, fapt ce o recomandă drept o destinație firească pentru mulți internauți.