Chiar și în condițiile dificile create de pandemie, Sony a reușit să-și vândă noua consola de jocuri la același nivel cu vechea versiune.
Sony a anunțat că a reușit să vândă 4,5 milioane de console PlayStation 5 anul trecut, un număr similar cu vânzările de PlayStation 4 în primul an în care aceasta a fost disponibilă pe piață.
Realizarea celor de la Sony este cu atât mai importantă cu cât a venit în plină pandemie. Chiar dacă izolarea a crescut timpul alocat de oameni jocurilor, în același timp au existat dificultăți mari în ceea ce privește producerea și livrarea multor produse care nu sunt esențiale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, marea provocare pentru Sony a fost să aducă pe piață cât mai multe unități și să satisfacă cererea. Lanțul de aprovizionare al companiei japoneze a răspuns mai bine noii situații decât cel al multor altor companii.
Succesul PlayStation 5 a coincis cu o reducere masivă dar previzibilă a cererii pentru generația anterioară. Doar 1,4 milioane de console PlayStation 4 au fost livrate în ultimul trimestru al anului trecut, ceea ce reprezintă o scădere de 77%.
Divizia de gaming a Sony și-a crescut veniturile cu 40% în ultimul trimestru, față de anul trecut, ajungând la 8,4 miliarde de dolari. Profitul a ajuns la 763,3 milioane de dolari, o creștere de 50% de la an la an.
Cei de la Sony spun, însă, că prețul de vânzare pentru PlayStation 5 (de la 400 de dolari) este mai mic decât costul de producție, compania asumându-și această pierdere pentru a ajunge la un nivel strategic de preț.