CEO-ul Apple, Tim Cook, crede că natura rețelelor sociale le face instrumente ideale pentru cei care au interesul de a dezinforma și manipula.
Într-un interviu acordat postului american de televiziune NBC, Tim Cook a abordat problema știrilor false și a manipulării din cadrul rețelelor sociale precum Facebook și Twitter în contextul investigării rolului pe care Rusia l-a avut în timpul campaniei pentru alegerile din 2016.
Congresul american a audiat miercuri reprezentanții unora din marile companii de tehnologie pentru a înțelege cum unele agenții apropiate regimului de la Moscova au promovat știri false prin intermediul reclamelor online pentru a influența alegătorii.
Tim Cook a spus că nu reclamele care targetează anumiți indivizi sau grupuri sunt cea mai mare problemă. În fapt, acesta crede că reclamele reprezintă doar 1% din problemă în contextul larg al dezinformării.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Problema, în opinia șefului Apple, este tocmai natura rețelelor sociale care fac posibilă răspândirea pe scară largă a unor informații ce pot fi folosite pentru manipularea și învrăjbirea oamenilor.
Cook a precizat că nu toate companiile de tehnologie sunt vinovate în aceeași măsură. Există companii cu valori, principii și modele de business diferite, a spus Cook, care a mai menționat că Apple susține într-o manieră categorică intimitatea utilizatorilor săi.
Șeful Apple a mai spus că, spre deosebire de alte companii, Apple nu cunoaște conținutul datelor stocate de utilizatori pe propriile telefoane, că datele sunt salvate doar pe telefoane și tablete și că acestea sunt criptate, neajungând pe serverele Apple.
WATCH: Apple CEO Tim Cook goes one-on-one with @LesterHoltNBC. https://t.co/T30BsPJYjr https://t.co/zrkTVMA7dM
— NBC Nightly News (@NBCNightlyNews) November 1, 2017