Cele mai importante aplicații și rețele sociale au pierdut miliarde de dolari în cele șase luni de când Apple a implementat regulile App Tracking Transparency.
În luna aprilie, Apple a activat regulile ATT, prin care urmărirea activității utilizatorilor de iPhone nu se mai putea face pe dispozitivele companiei decât după primirea acordului acestuia.
De atunci, înainte de a începe urmărirea utilizatorilor (în scopul targetării eficiente a acestora cu reclame), aplicațiile de iPhone au fost nevoite să afișeze un mesaj în care să ceară acordul acestora.
Majoritatea covârșitoare a utilizatorilor au spus nu când li s-a cerut permisiunea să fie urmăriți (în continuare). În consecință, cumpărătorii de publicitate au cheltuit mai puțin bani pentru reclamă în cadrul aplicațiilor.
Conform unui calcul făcut de Financial Times, în cele 6 luni de când funcționează sistemul ATT pe dispozitivele Apple, Facebook, Twitter, Snap și YouTube au pierdut 9,85 de miliarde de dolari.
Dacă Facebook a reușit să mai atenueze din pierderi, Snap a fost lovită puternic de ATT și, drept urmare, valoarea acțiunilor companiei a scăzut cu 27% după anunțarea celor mai recente rezultate financiare, cu venituri sub estimări.
Analiștii estimează că doar Facebook a pierdut în jur de 8,3 miliarde de dolari din cauza sistemului ATT.