Grupul sud-coreean Samsung Electronics a raportat un profit operațional trimestrial mai bun decât erau așteptările, care a scăzut însă cu 77,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, transmite CNBC.
Deși a fost o scădere de la an la an, profitul operațional din al treilea trimestru a crescut cu 262,6% față de trimestrul al doilea, semnalând că excedentul de cipuri de memorie de pe piață ar putea atinge nivelul minim, scrie News.ro.
Profitul operațional din primul trimestru a scăzut cu 85,15% față de trimestrul al patrulea din 2022, în timp ce profitul operațional din trimestrul II a înregistrat o îmbunătățire de doar 4,68% față de primul trimestru.
Iată rezultatele Samsung din trimestrul al treilea față de estimări: Venituri: 67.400 miliarde de woni coreeni (aproximativ 50 de miliarde de dolari), față de 67.800 miliarde de woni coreeni așteptați de analiștii chestionați de LSEG.
Profit operațional: 243 miliarde de woni coreeni, față de 230 miliarde de woni coreeni așteptați de analiștii LSEG.
Veniturile Samsung pentru trimestrul încheiat în septembrie au scăzut cu 12,2% în termeni anuali, în timp ce profitul operațional a scăzut cu 77,6% în aceeași perioadă.
La începutul acestei luni, Samsung a estimat că veniturile pentru trimestrul al treilea vor fi de 6700 de miliarde de woni coreeni, iar profitul operațional va fi de 2.400 miliarde de woni.
CITEȘTE ȘI VIDEO Apple a lansat două laptopuri MacBook Pro și un iMac cu M3Gigantul de cipuri din Coreea de Sud este cel mai mare producător de cipuri de memorie dinamică cu acces aleatoriu din lume. Cipurile sale de memorie se găsesc în dispozitivele de consum, cum ar fi smartphone-urile și computerele.
”În trimestrul al patrulea, incertitudinile persistă în ceea ce privește redresarea pieței determinată de războaie și riscuri geopolitice, revenirea treptată a cererii și ajustările continue ale stocurilor clienților. Cu toate acestea, observăm indiciile inițiale ale cererii, care se stabilizează și se îmbunătățește treptat, susținută de redresarea sentimentului consumatorilor, diminuarea inflației și clienții majori care introduc produse noi, în special în segmentele PC și mobile”, a declarat Samsung în timpul conferinței sale de marți cu analiștii.
În ceea ce privește perspectiva cererii de memorie, Samsung a spus că se așteaptă ca cererea din trimestrul al patrulea să crească odată cu promoțiile de la sfârșitul anului, lansările de noi produse de către clienții săi majori, precum și cererea puternică de AI generativă.