Gospodăriile din Uniunea Europeană au cheltuit anul trecut peste 200 miliarde euro (echivalentul a 1,3% din PIB-ul Uniunii Europene) pentru comunicații' (servicii poștale și servicii și echipamente de telefonie și telefax), ceea ce reprezintă 2,3% din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor, arată datele publicate marți de Eurostat.
În rândul statelor membre, pe primele locuri în UE după ponderea cheltuielilor pentru comunicații în cheltuielile totale de consum sunt gospodăriile din Bulgaria (4,8%), Grecia (4,4%) și România (4,1%). La polul opus, gospodăriile care alocă cel mai mic procent din cheltuielile lor totale de consum pentru comunicații sunt cele din Luxemburg (1,3%), Marea Britanie (1,6%), Danemarca și Austria (ambele cu 1,9%), scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe parcursul ultimului deceniu, 2008-2018, comunicațiile au fost domeniul care a înregistrat cea mai semnificativă scădere a cheltuielilor, în UE. Dacă în 2008 gospodăriile din UE alocau, în medie, 2,8% din totalul cheltuielilor de consum pentru comunicații, în 2018 ponderea lor a scăzut la 2,3%, ceea ce reprezintă un declin de 0,5 puncte procentuale.
Între 2008 și 2018 ponderea cheltuielilor alocate comunicațiilor în totalul cheltuielilor de consum a scăzut în majoritatea statelor membre UE, cu excepția a patru țări unde au crescut, cel mai mare avans fiind înregistrat în România, de la 2,1% în 2008 până la 4,1% în 2018, adică o salt de două puncte procentuale.