Ideea că roboții ar putea lăsa oamenii fără locuri de muncă este vehiculată de ceva timp, iar o firmă niponă din domeniul asigurărilor a luat o decizie care ar putea alimenta îngrijorările celor care privesc cu scepticism avansul incredibil al tehnologiei. Compania din domeniul asigurărilor Fukoku Mutual Life va înlocui, chiar de luna aceasta, angajații care se ocupă de calcularea despăgubirilor cu roboți, informează The Guardian.
Fukoku Mutual Life Insurance, care se concentrează pe segmentul asigurărilor private de sănătate, anticipează creșterea productivității cu 30% în urma acestei decizii. Introducerea roboților, o investiție de 200 de milioane de yeni, ar urma să reducă costurile companiei cu 140 de milioane de yeni pe an. Astfel, investiția ar începe să genereze profit în mai puțin de doi ani, dat fiind că mentenanța nu costă decât 15 milioane de yeni anual.
Viitorul nu arată la fel de bine pentru cei 34 de angajați care urmează să fie concediați până la finele lunii martie. Inteligența artificială va fi capabilă să analizeze un volum foarte mare de date și cazuri medicale, într-un timp mult mai scurt decât oamenii, calculând despăgubirile datorate mai eficient. Sumele nu vor fi plătite, cel puțin deocamdată, fără a fi verificate de un angajat.
CITEȘTE ȘI Parlamentul European vrea ca roboții să fie considerați persoane electronice, iar firmele să achite contribuții sociale pentru aceștiaSistemul de inteligență artificială care urmează să fie folosit de firma de asigurări se bazează pe interfața de programare a IBM, Watson Explorer, care oferă, potrivit companiei americane, acces la “o tehnologie cognitivă care poate gândi ca un om”.
Îmbătrânirea populației în Japonia face ca țara să devină un lider în ceea ce privește testarea sistemelor de inteligență artificială. Potrivit unui raport din 2015 al Nomura Research Institute, aproape jumătate din locurile de muncă din Japonia ar putea fi preluate de roboți până în 2035.
Fukoku Mutual Life nu este prima companie niponă din domeniul asigurărilor care “angajează” roboți. Compania Dai-Ichi Life Insurance a introdus un sistem bazat pe inteligența artificială care se ocupă de plăți, dar nu a făcut concedieri din acest motiv.