Twitter a realizat venituri de 717 milioane de dolari în ultimul trimestru al anului trecut, reprezentând o creștere de doar 1% în ritm anual, sub așteptările analiștilor. Acțiunile companiei scad cu aproape 10%, pre-market, pe fondul rezultatelor dezamăgitoare, informează Bloomberg.
Pierderea netă înregistrată de companie s-a accentuat la 167 de milioane de dolari. Profitul operațional ajustat (care exclude unele elemente cu caracter excepțional) a crescut cu 12%, la 215 milioane de dolari.
Veniturile din publicitate au însumat 638 de milioane de dolari, ușor sub cele din perioada echivalentă a anului trecut. Numărul utilizatorilor lunari activi a crescut cu 4%, la 319 milioane.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Twitter nu reușește să crească semnificativ numărul utilizatorilor, iar investitorii au fost constant dezamăgiți de rezultatele financiare ale Twitter, încă de la oferta publică inițială, din 2013.
Rețeaua socială a avut un 2016 extrem de agitat, marcat de plecarea mai multor directori, critici intense legate de politicile laxe împotriva abuzurilor și, nu în ultimul rând, de încercarea eșuată de a își găsi un cumpărător. Potrivit informațiilor din presa internațională, companii importante ca Alphabet, Salesforces.com și Walt Disney s-au consultat cu băncile referitor la oportunitatea de a cumpăra Twitter, însă au decis să nu lanseze oferte în acest sens.
În urma evenimentelor și problemelor enunțate mai sus, acțiunile companiei au pierdut circa 30% din valoare pe parcursul anului trecut.
De cealaltă parte, alegerea lui Donald Trump ca președinte al SUA, poate fi un eveniment pozitiv pentru Twitter. Trump postează adestea mesaje pe Twitter, multe dintre acestea fiind preluate de presă sau devenind virale pe internet.
Spre exemplu, revista americană Vanity Fair a doborât recordul de abonamente solicitate în decurs de 24 de ore, după ce Donald Trump a criticat-o într-un mesaj publicat pe Twitter, în care a spus că este ”moartă” și că editorul ei, Graydon Carter, ”nu are talent”.