Revolut anunță că a fost atacată de hackeri, care au dobândit acces la datele câtorva zeci de mii de clienți.
Pe 10 septembrie, Revolut a detectat un atac, anunță purtătorul de cuvânt Michael Bodansky. Atacul a fost izolat până a doua zi dimineața, însă, nu înainte ca hackeri să obțină datele unui procent de 0,16% dintre clienți.
În documentele prezentate autorităților din Lituania, Revolut spune că au fost afectați 50.150 de clienți. 20.687 dintre aceștie sunt din zona economică europeană.
În mesajele trimise clienților afectați, compania spune că nu au fost accesate fonduri, numere de carduri, parole sau PIN-uri. Hackerii au accesat doar date parțiale ale cardurilor, nume, adrese fizice, numere de telefon și adrese de e-mail.
Compania susține că atacatorii au folosit „social engineering” pentru a dobândi acces la baza de date. Asta, de obicei, implică păcălirea unui angajat al companiei, care ajunge să-și dea datele de acces.
Atacul a declanșat și o campanie de phishing, avertizează Revolut, care le recomandă clienților să fie atenți la mesajele pe care le primesc în legătură cu serviciile companiei și să nu dea datele de logare.
Oficialii companiei spun că a fost formată o echipă specială, care va monitoriza conturile clienților, pentru a se asigura că banii și datele personale ale acestora sunt în siguranță.