La câteva luni după ce a ajuns la un acord cu Vodafone pentru vânzarea mai multor subsidiare europene, inclusiv a UPC România, compania americană Liberty Global se pregătește să renunțe și la divizia de televiziune prin satelit de pe continent, prin care furnizează servicii clienților din România, Ungaria, Cehia și Slovacia.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Divizia de televiziune prin satelit UPC Direct-to-Home (DTH) are aproximativ 830.000 de abonați și operează prin intermediul companiilor Focus Sat (România), UPC Direct (Ungaria) și freeSAT (Cehia și Slovacia).
Focus Sat România a fost înființată în 2004 de Cristian Burci, Cristinel Popa, Bogdan Drăgoi, Adrian Cojocaru și Valeriu Ionescu și a lansat prima platformă de televiziune digitală prin satelit din România în noiembrie 2004. În mai 2005, Liberty Global a cumpărat 50% din acțiunile Focus Sat, iar un an mai târziu a preluat integral compania românească.
Liberty Global vrea să se retragă de pe piețele est-europene, urmând să se concentreze pe furnizarea de servicii prin cablu în statele vestice, potrivit unei surse citate de Bloomberg.
CITEȘTE ȘI Telefonica Deutschland cere autorităților de reglementare europene să blocheze tranzacția dintre Vodafone și Liberty Global, cu efecte și în RomâniaPrintre cumpărătorii potențiali ai diviziei de televiziune prin satelit s-ar afla RCS&RDS și Orange România, după cum au indicat anterior analiștii grupului Kagan din cadrul S&P Global Market Intelligence.
În mai, Liberty Global a ajuns la un acord cu Vodafone privind vânzarea operațiunilor prin cablu din Germania, România, Ungaria și Cehia în schimbul sumei de 18,4 miliarde de euro, tranzacție pentru care se așteaptă în prezent aprobarea Comisiei Europene.
Comisia poate aproba tranzacția cu ori fără condiții suplimentare sau poate declanșa o investigație dacă va considera că operațiunea ridică îngrijorări de natură concurențială, care nu sunt abordate suficient de către cele două companii.
UPC România este una dintre cele mai mari companii de telecomunicații prin cablu și satelit de pe piața locală, având 1,338 milioane de clienți, din care 356.500 abonați Focus Sat.