Realitatea virtuală (VR), inclusiv sub-domeniul realității augmentate, ar putea deveni o industrie de aproximativ 80 miliarde de dolari pe an până la finele anului 2025, apreciază Goldman Sachs. Jocurile și industria media vor fi principalele motoare ale creșterii, însă constructorii de automobile, retailerii și chiar firmele de design interior vor avea contribuții substanțiale la răspândirea noului “mega domeniu tehnologic”, după cum a fost botezată tehnologia VR de către analiști.
În următoarea decadă, piața VR și AR (Augmented Reality – realitate augmentată) va avea o valoare mai mare cu peste 10 ori comparativ cu cea estimată pentru anul 2015, de sub 1 miliard de dolari, arată o notă Goldman Sachs trimisă în această săptămână investitorilor.
Cei mai mulți analiști estimează că pragul de 1 miliard de dolari va fi atins în 2016. Vânzările de hardware vor avea o contribuție de circa 700 milioane de dolari, în timp ce restul de 300 milioane de dolari vor proveni din livrările de software, potrivit unui studiu Deloitte.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Spre comparațiile, estimările Goldman Sachs indică o valoare a segmentului hardware de 45 miliarde de dolari în 2025, alte peste 35 miliarde de dolari fiind generate de vânzările software.
"Realitatea virtuală va schimba multe aspecte în viața de zi cu zi; va fi o forță perturbatoare", a spus pentru CNBC analistul Goldman Sachs Heather Bellini.
Potrivit Goldman Sachs, tehnologia VR va fi adoptată inițial cu precădere în industria jocurilor pentru PC și dispozitive mobile și în sectorul media, dar jucătorii din industriile auto și retail, precum și furnizorii de servicii, precum cei de design interior, își vor îndrepta atenția spre piața VR.
CITEȘTE ȘI Google a înființat un departament de realitate virtuală, care va fi coordonat de un vicepreședinte al companiei"Vom putea vedea în VR cum va arăta locuința pe care vrem să o decorăm, cum s-ar potrivi o anumită piesă de mobilier sau un anume tip de parchet, înainte să le comandăm", a spus Bellini.
Industria VR a înregistrat progrese importante în ultimii ani, în special pe segmentul realității augmentate, care beneficiază de avantajul unor costuri mai scăzute raportat la tehnologiile VR. Însă pentru a deveni o piață de zeci de miliarde de dolari și a fi adoptată la scară largă, este nevoie de o infrastructură adecvată.
Depășirea diferitelor obstacole, printre care durata de viață scăzută a bateriilor dispozitivelor și conexiunea wireless insuficient de rapidă, constituie o provocare importantă pentru dezvoltarea industriei VR, consideră Bellini.