Startup-ul românesc Questo, compania din spatele aplicației omonime, prin care utilizatorii pot explora orașe sub forma unui joc, atrage o nouă rundă de finanțare, în valoare de 1,5 milioane de dolari, condusă de Early Game Ventures cu participarea Sparking Capital.
De când a început pandemia, Questo a crescut numărul de orașe în care operează. Dacă la începutul anului 2020 compania opera în 40 de orașe din Europa, acum este prezentă în peste 100 de orașe de pe patru continente, iar numărul de jocuri de explorare a orașului a crescut cu 150%, jumătate dintre acestea fiind create în parteneriat cu alți operatori din turism.
Investiția este destinată dezvoltării și extinderii companiei la nivel global, cu obiectivul de a oferi jocuri de explorare a orașelor în cele mai vizitate locuri din lume în anii următori. Compania își propune să fie prezentă în 200 de orașe până la sfârșitul anului 2021, concentrându-se în mod special pe piața din Statele Unite.
„Oamenii își petrec cea mai mare parte a vieții în oraș. Misiunea noastră este de a le permite să se bucure pe deplin de fiecare strat vizibil sau necunoscut al orașului, indiferent dacă sunt turiști sau localnici. Questo folosește storytelling și game design pentru a teleporta oamenii într-o lume fictivă chiar în orașul lor, împletind ficțiunea cu realitatea.
Putem fi considerați un Steam pentru jocuri de tip real-world, unde jucătorii noștri sunt personajele principale, iar creatorii locali sunt dezvoltatorii de jocuri. În prezent, ne concentrăm exclusiv pe jocuri de explorare, dar opțiunile sunt nelimitate", spune Alex Govoreanu, CEO și co-fondator Questo.
Toate jocurile sunt create de localnici sau în parteneriat cu alte companii (operatori de turism, atracții turistice, companii aeriene), pe modelul revenue share.
Questo a strâns în vara lui 2020 fonduri în valoare de 300.000 de euro într-o finanțare coordonată de fondul de investiții Sparking Capital, cu participarea Early Game Ventures.
În 2019, compania a primit o finanțare de 20.000 de euro de la platforma de călătorii Booking.com, fiind una dintre cele patru câștigătoare ale Booking Booster Lab din Tel Aviv.
Stratup-ul a fost înființat în 2016, fondatori fiind Claudiu Petria și Alex Govoreanu.