Grupul Alphabet, compania-mamă a Google, raportează o creștere de 29% a profitului, depășind cu puțin așteptările, cu ajutorul motorului său de căutare, în timp ce ritmul de creștere a vânzărilor de anunțuri pe YouTube a scăzut.
Google s-a confruntat cu un eșec, când startup-ul de securitate cibernetică Wiz a respins oferta de achiziție de 23 de miliarde de dolari, o înțelegere care ar fi putut da impuls operațiunilor sale de cloud computing.
La puține ore după, compania-mamă a Google, Alphabet, le-a reamintit investitorilor că se descurcă bine chiar și fără acest acord.
Gigantul tehnologic a raportat o creștere puternică a veniturilor în activitatea sa de publicitate în motorul de căutare și un profit în creștere, deși creșterea vânzărilor de anunțuri pe YouTube a fost sub așteptări.
În al doilea trimestru 2024, Alphabet a înregistrat vânzări de 84,7 miliarde de dolari, în creștere cu 14% față de perioada similară a anului precedent și depășind cu mult estimarea analiștilor, de 84,1 miliarde de dolari.
Profitul companiei a crescut cu 29%, la 23,6 miliarde de dolari, depășind așteptările Wall Street, de 22,7 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Ciolacu a autorizat mai multe companii pentru utilizarea echipamentelor de infrastructură 5GVeniturile din motorul de căutare Google, cea mai mare afacere a sa, au crescut cu 14%, la 48,5 miliarde de dolari, peste estimarea analiștilor, de 47,6 miliarde de dolari.
Vânzările de publicitate pe YouTube au crescut cu 13%, până la 8,7 miliarde de dolari, dar sub estimarea de 8,9 miliarde de dolari.
Google Cloud, divizia companiei care furnizează servicii software și de tehnologie altor companii, a înregistrat o creștere cu 29% a veniturilor, la 10,3 miliarde de dolari. Analiștii estimaseră 10,2 miliarde de dolari.