Profitul Alphabet, compania-mamă a Google, a crescut cu 20% în primul trimestru raportat la perioada similară a anului trecut, însă rezultatul a fost sub estimările analiștilor, în condițiile în care divizia de investiții și-a adâncit pierderile, scrie MarketWatch.
Alphabet a raportat un profit de 4,21 miliarde de dolari, sau 6,02 dolari/acțiune în primele trei luni ale anului, în creștere cu 19,6% de la 3,52 miliarde de dolari anul trecut. Excluzând elementele speciale, profitul pe acțiune a fost de 7,50 dolari, sub estimările pieței, de 7,97 dolari.
Veniturile companiei au crescut de la 17,26 miliarde de dolari la 20,26 miliarde de dolari, de asemenea sub nivelul de aproape 20,4 miliarde de dolari anticipat de analiști.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acțiunile Google au scăzut cu 6,3% după publicarea rezultatelor, până la prețul de 731,32 dolari/unitate. În ultimele 12 luni, titlurile companiei s-au apreciat cu 44%.
Gigantul de internet a înregistrat o creștere de 16,2% a veniturilor din publicitate în primul trimestru, la puțin peste 18 miliarde de dolari, în contextual dublării încasărilor din publicitatea pe dispozitivele mobile.
Creșterea veniturilor din publicitate nu a fost suficientă pentru a compensa pierderile diviziei Other Bets, care se ocupă cu investiții în proiecte speciale, precum mașina fără șofer. Pierderile diviziei s-au adâncit la 802 milioane de dolari, de la 633 milioane de dolari în primele trei luni din 2015, deși veniturile au crescut de peste două ori, de la 80 milioane de dolari la 166 milioane de dolari.