Cei doi ani de pandemie au avut și anumite efecte pozitive pentru mediul de business românesc, în special în ceea ce privește accelerarea adopției tehnologiilor în cadrul companiilor, spune, la PROFIT NEWS TV, Marius Matei, Business Development Manager în cadrul Enterprise Business Systems (EBS), furnizor de soluții de comunicații, data management și securitate.
„Cred că pandemia a ajutat foarte mult ca antreprenorii să înțeleagă că este cazul să înceapă să-și digitalizeze companiile, procesele de business. Aceștia au înțeles că se pot face afaceri și fără să se întâlnească neapărat față în față, au înțeles că pot avea productivitate și fără acel program de lucru și prezența într-un spațiu fizic.
De foarte mulți ani noi încercam să promovam munca de acasă și am oferit tehnologie în acest sens. Însă, exista acea reticență. Pandemia a determinat aceste companii să adopte aceste soluții și atunci noi eram pregătiți cu soluțiile tehnologice să venim în întâmpinarea lor”, spune Marius Matei, adăugând că în momentul în care companiile adoptă astfel de soluții tehnologice precum cele oferite de Enterprise Business Systems au avantajul major că pot vedea în timp real ceea ce se întâmplă pe toate canalele media în care activează.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, sistemele oferite de Enterprise Business Systems oferă și o componentă de analiză. Mai exact, aceste sisteme anticipează, pe baza istoricului, unde va fi o companie peste o lună, peste șase luni sau peste un an.
„Cred că oamenii au început să aibă încredere și în produsele românești indiferent de sfera acestora. Și în România se crea tehnologie de ceva ani, dar nu era utilizată de mediul de business local, ci era utilizată de companii externe sau multinaționale. Odată cu pandemia am observat că afacerile locale au început și adoptarea tehnologiilor produse în România. Și față de alții, noi întotdeauna am încercat să înțelegem clientul, să înțelegem clienții clienților noștri și să integrăm diverse aplicații astfel încât utilizatorul final să opereze într-o singură interfață”, precizează Marius Matei, adăugând că, Enterprise Business Systems, formată din 15 oameni, continuă să dezvolte soluții integrate pentru companii.
Enterprise Business Systems a început să funcționeze pe piața locală în anul 2006 sub numele de Siemens Enterprise Communications. Din 2010 însă, în urma unei decizii globale a Siemens de a reorganiza afacerile, compania își schimbă acționariatul și devine Enterprise Business Systems, păstrând expertiza în proiectarea, livrarea și implementarea echipamentelor de comunicații pentru companii.
„Din acel moment am devenit o companie cu capital 100% românesc, continuând să dezvoltăm și să implementăm mai departe în mediul de afaceri din România soluții de tehnologie avansate. Suntem focusați pe ceea ce înseamnă comunicații și comunicare în timp real între companii și între oameni”, afirmă managerul.
CITEȘTE ȘI Elon Musk le cere angajaților Twitter să accepte ore de muncă „hardcore” sau să pleceUna dintre companiile care a beneficiat de soluțiile oferite de Enterprise Business Systems este TruMed, înființată în anul 2017, cu sprijinul programului Startup Nation și care se ocupă cu furnizarea de servicii medicale la domiciliu.
„În 2020, odată cu pandemie, am avut un val foarte mare de pacienți care a venit spre noi, astfel că am simțit nevoia de a digitaliza comunicarea între pacienți și departamentul nostru de dispecerat.
La vremea aceea, reușeam să preluăm 1-2 clienți. În momentul în care am ajuns la discuția de a implementa, ne doream foarte mult ca potențialului pacient să i se scurteze timpul de a sta în așteptare, prin a-l redirecționa spre operatorul pregătit specific pe problema lui.
În momentul ăsta, digitalizând și integrând partea de call center cu CRM-ul nostru, clientul are avantajul de a fi redirecționat către operatorul specializat în problema lui. A fost șocant pentru mine când am aflat la ce riscuri eram expusă, dar implementarea a venit destul de simplu”, spune Roxana Sîrbu, CEO TruMed, care oferă servicii de asistență medicală, ambulanță, kinetoterapie, pediatrie, oncologie etc.
Pentru Enterprise Business Systems, colaborarea cu TruMed a fost o provocare frumoasă, afirmă Marius Matei.
„Era un startup românesc activ într-un sector de interes și am văzut un manager care are o viziune. Am înțeles unde vrea să ajungă peste 1-2 ani cu businessul și am încercat să oferim mare parte din experiența pe care am avut-o în alte implementări. N-a fost simplu.
O implementare de succes înseamnă 75% din timp alocat înțelegerii proceselor de business ale clienților, optimizării acestora și realizării unui design de soluție customizat pe nevoia companiei și doar 25% programare efectivă. A trebuit să înțelegem procesele. În spatele unei implementări de succes stau oamenii. Dacă utilizatorul e confortabil cu tehnologia pe care o folosește, iar clientul primește ceea ce are nevoie, atunci toată lumea e mulțumită”, mai spune Marius Matei.