Ideea lui Elon Musk pentru plata unui abonament în schimbul bifei albastră de cont verificat este ”complet greșită”, a declarat comisarul pentru Concurență al Uniunii Europene, Margrethe Vestager, pentru CNBC.
”Dacă aveți conturi ale umor impostori, desigur, cred că modelul dumneavoastră de afaceri este fundamental greșit. Dacă trebuie să plătim pentru a fi verificat și pentru a fi certificat ca fiind cine ești și toată lumea poate fi tu... Cred că modelul de afaceri pur și simplu este complet defectuos”,”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, la un eveniment la Bruxelles, scrie News.ro.
Twitter și-a lansat recent serviciul de abonament Blue, prin care utilizatorii care plătesc 7,99 dolari/lună ar obține râvnitul cec albastru al platformei de socializare – un instrument folosit anterior pentru a verifica identitatea politicienilor, jurnaliștilor și altor persoane publice.
Noul CEO Twitter și director unic, Elon Musk, a declarat marți că serviciul va fi relansat pe 29 noiembrie. Anunțul a fost făcut în urma unei suspendări a funcției, după ce un val de utilizatori au început să uzurpe identitatea unor conturi verificate.
Vestager, ea însăși, a spus că își amintește când a obținut bifa albastră.
”Nu cred că mi-am impresionat atât de mult fiicele de atunci.”
Cu toate acestea, ea a recunoscut că ”rămâne de văzut” cât de util va fi instrumentul în viitor.
”Trebuie să vedem cum se dezvoltă acest lucru înainte de a lua orice decizie”, a spus Vestager la Summitul European de Afaceri.
Un purtător de cuvânt al Twitter nu a fost disponibil imediat pentru a comenta atunci când a fost contactat de CNBC.
Mai mulți oficiali europeni l-au avertizat pe Musk cu privire la necesitatea respectării regulilor europene. UE și-a consolidat legile în ultimii ani pentru a combate dezinformarea și a proteja confidențialitatea utilizatorilor. Drept urmare, una dintre cele mai mari realizări ale sale a fost Digital Services Act, sau DSA, care a intrat în vigoare de miercuri și instruiește Big Tech despre cum să mențină utilizatorii în siguranță online.
Vestager a spus că regulamentul revizuit o face să se simtă mai bine în monitorizarea evoluțiilor din Big Tech, inclusiv modificările lui Musk la Twitter, dar ea a negat că echipa ei se află pe un curs de coliziune cu directorul executiv al companiei.
”Nu suntem niciodată pe un curs de coliziune cu nimeni pentru că ne considerăm pe un munte. Cred că este foarte important ca oamenii să aibă încredere în serviciile care sunt furnizate. Eu însămi am apreciat foarte mult lucrurile pe care le făcea Twitter”, a spus Vestager, citând caracteristici de pe platformă care sugerau utilizatorilor să citească un articol de știri înainte de a-l distribui și direcționând utilizatorii către informații oficiale despre vaccinurile Covid.
”Toate aceste lucruri [fac] Twitter o platformă socială mult mai de încredere. Și cred că este foarte trist să văd că oamenii care s-au aventurat cu aceste inovații par să nu aibă cuvânt de spus”, a adăugat ea.