Procesul public dintre Epic și Apple începe deja să scoată la lumină date interesante despre cele două companii și produsele lor, inclusiv despre performanța jocului Fortnite și profitul Apple.
De ce este important: Procesul intentat Apple de Epic, început luni, dacă nu se va încheia cu o înțelegere între cele două companii, cum se întâmplă de multe ori în procese similare, fie va determina schimbarea profundă a modelului de business folosit de Apple în cazul App Store, fie îi va conferi și mai multă autoritate gigantului american.
Încă din prima zi a procesului au ieșit la iveală date interesante, pe care cele două companii le aruncă una împotriva celeilalte, acuzându-se reciproc de lăcomie.
CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afaceriiUna dintre aceste informații vizează jocul Fortnite, care a câștigat 9 miliarde de dolari în primii doi ani, 5 miliarde fiind generate doar în 2018, anul lansării.
Cum estimările oficiale ale Epic vorbesc de alte 3,6 miliarde de dolari câștigate în 2020, se poate estima că, în primii trei ani, Fortnite le-a adus celor de la Epic 12,6 miliarde de dolari.
Epic nu face publică performanța individuală a produselor sale, însă a spus că în perioada 2018 - 2019 a avut un profit de 5,5 miliarde de dolari.
Nici avocații Epic nu au stat cu mâinile în sân, ci au acuzat Apple că este prea lacomă și că în 2019 a crescut marja de profit a App Store la 77,8%, de la 74,9% cu un an înainte.
CITEȘTE ȘI Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III)Avocații Apple au negat informația, spunând că aceasta are la bază o modalitate greșită de calcul.
Profitul App Store vine, în principal, din comisionul de 30% (15% pentru veniturile mai mici de 1 milion de dolari pe an) oprit din veniturile produselor găzduite și publicitate - Apple tocmai a inaugurat un al doilea slot de reclamă în magazinul său de aplicații și jocuri.
Apple, de cealaltă parte, susține că este mai puțin interesată de profitul App Store și că acesta este un element care are rolul de a crește vânzările produselor sale hardware.