Un studiu recent arată că platformele de socializare online fac o treabă foarte proastă când vine vorba de moderarea conținutului care îndeamnă la ură împotriva evreilor.
Oamenii de știință ai Centrului Pentru Combaterea Urii Digitale, un non-profit britanico-american, au publicat rezultatele unui studiu care a urmărit conținutul antisemit și neonazist din cadrul rețelelor sociale.
Studiul s-a desfășurat pe o perioadă de 6 săptămâni și a urmărit 714 postări antisemite care au făcut, împreună, 7,3 milioane de afișări pe Facebook, Twitter, Instagram, YouTube și TikTok.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Studiul arată nu doar că platformele sociale sunt ineficiente în ceea ce privește identificarea conținutului antisemit și neonazist, dar nu-l elimină nici măcar atunci când acesta era raportat de proprii utilizatori.
Cele 5 platforme sociale nu au luat măsuri împotriva a 84% din postările antisemite care le-au fost raportate. Asta deși postările cu pricina încălcau clar politicile de utilizare. În 84% din cazuri, rețelele sociale au decis să nu elimine nici postările, nici conturile celor vinovați.
Unele postări au fost marcate cu eticheta Fake News, este adevărat, însă, asta, conform studiului, un a făcut altceva decât să le sporească vizibilitatea, ajungând să fie văzute de și mai mulți oameni.
Platformele sociale au avut răspunsuri similare în fața acestui studiu, spunând, în mare, că se fac progrese în continuare în ceea ce privește moderarea conținutului, dar că în acest domeniu este mereu loc de mai bine.