Brio, platforma digitală de soluții fundamentate științific, pentru îmbunătățirea performanței școlare, destinată elevilor, părinților, educatorilor, școlilor și altor instituții implicate în actul educațional din România, se listează pe SeedBlink, cea mai mare platformă de equity crowdfunding din regiune.
Runda de finanțare va fi de 270.000 euro (compania acceptând supra-subscriere până la maxim 350.000 euro), pentru care compania va ceda 9,09% (până la maxim 11,48%) din acțiuni. Evaluarea pre-investiție a Brio este de 2,7 milioane euro.
„Prima sămânță Brio a apărut într-o convorbire care nu prevestea nimic epocal, pe un aeroport din SUA, unde îl însoțeam pe mentorul meu Thomas Oakland – părintele testării educaționale – într-un proiect internațional. L-am întrebat mai mult retoric pe Tom cum aș putea să-mi ajut copiii să crească într-un sistem educațional ne-performant. Tom mi-a spus «cu asta te ocupi, Dragoș, fă ceva pentru toți copiii din România, îți va fi mai ușor!». Tom, care din păcate ne-a părăsit prea devreme, a fost nu numai co-fondator și primul business angel al Brio®, ci și cel care a sădit în mintea mea această idee simplă, concretizată după cinci ani de muncă într-un produs digital care oferă tuturor elevilor din România un sistem de testare educațională științific, independent și obiectiv și la cel mai înalt nivel al tehnicilor de psihologie educațională", spune Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio®.
Testele Brio sunt dezvoltate de experți pentru a urmări programa școlară românească, însă utilizează aceeași metodologie precum prestigioasele teste internaționale GMAT, GRE și SAT.
Soluția digitală cu componentă SaaS s-a concretizat după cinci ani de dezvoltare, compania fiind înființată în 2014 de trei acționari, respectiv Dragoș Iliescu (67,9% din acțiuni), Profesor Universitar, Președintele Școlii Doctorale de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea București, fondatorul companiei TestCentral (editorul de teste psihologice științifice din România) și președinte al Diviziei de Testare a IAAP (International Association of Applied Psychology), Thomas Oackland (12%), mentorul lui Dragoș Iliescu, cunoscut sub numele de "părintele testării standardizate", autor al 14 cărți, peste 250 de articole și circa 100 de capitole incluse în volume de știința psihologiei educaționale, și Brandient Consult (20%) care se implică activ în strategia de branding si dezvoltarea strategică a platformei.